728 x 90

سی.ان.ان: تظاهرکنندگان ایرانی خواهان سرنگونی علی خامنه‌ای هستند

سی ان ان - قیام ایران
سی ان ان - قیام ایران
سی.ان.ان که تاکنون گزارشهای متعددی از قیام مردم ایران پخش کرده است شب گذشته اعلام کرد خواست این بار تظاهرکنندگان در ایران سرنگونی علی خامنه‌ای است.

تلویزیون سی.ان.ان:‌ روز شنبه چندین تظاهرات کننده در جریان تظاهرات ضدحکومتی در غرب ایران مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند. دولت به مردم علیه آنچه تجمعات غیرقانونی می‌نامد هشدار می‌داده است.

تظاهرات در سراسر کشور از زمانیکه پنجشنبه شروع شد گسترش یافته است و خبرنگار سی.ان.ان نیک رابرتسون سردبیر سیاسی روابط بین‌المللی در این رابطه گزارش می‌دهد:‌

آنچه که این تظاهراتها را با تظاهراتهای عظیم سال 2009 در ایران متمایز می‌کند این است که این بار مردم خواهان سرنگونی علی خامنه‌ای هستند.

این چیزی است که رژیم بسیار به آن توجه خواهد داشت. بیان آشکار سرنگون کردن خامنه‌ای برای رژیم تحمل پذیر نیست.

آنچه ما دیده‌ایم این است که مردم پوسترهای خامنه‌ای را بزیر کشیده‌اند مردم شعار سرنگونی او را می‌دهند. هم‌چنین ما فیلمهایی را دیده‌ایم از مجروحان تظاهرات را دیده‌ایم. فیلمهایی را می‌بینیم که مجروحان را از تظاهرات بیرون می‌برند. هم‌چنین افرادی که دارای زخمهای گلوله هستند در درمانگاهها تحت درمان قرار گرفته‌اند. مردی در بیمارستان به نظر می‌رسد زخم گلوله‌ای دارد که به شکم او اصابت کرده است.

آنچه ما در سال 2009 دیدیم این بود که فیلمهای شبکه‌های اجتماعی که از تظاهراتها می‌آمد نهایتاً بسیار موثق بود و سرکوب خشنی را نشان می‌داد که دولت علیه تظاهرکنندگان از خود نشان داد. یکی از تظاهرکنندگان در خیابان به ضرب گلوله کشته شد که فیلم آن گرفته شد.

آنچه این بار نیز از ایران می‌شنویم این است که نیروهای نظامی واکنش نشان داده‌اند.

فرماندار تهران هم گفته است مردمی که برای تظاهرات به خیابانها می‌روند دستهای پشت پرده را تشخیص نمی‌دهند.

ما هم‌چنین شنیدیم وزارت‌خارجه رژیم ایران نسبت به توئیت پرزیدنت ترامپ که گفته بود جهان نظاره‌گر است و مردم ایران باید بتوانند به شکل دموکراتیک اراده خود را در خیابانها نشان دهند واکنش نشان داده است.

ما هم‌چنین از معاون اول حسن روحانی شنیدیم که پذیرفت این تظاهراتها به‌خاطر خشم مردم از اقتصاد و بیکاری و تورمی است که در جریان است.

او گفت دولت باید به موضوع اقتصاد می‌پرداخت. او هم‌چنین گفت هیچکسی نباید دست به این تظاهراتها بزند تا به دولت آسیب رساند. او به‌روشنی هشدار داد هر کسی که اینکار را انجام می‌دهد و در پشت تظاهرات باشد باید به فوریت شناسایی شود که حرفهای بسیار ترسناکی بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1038f08f-3bd3-4b8f-a338-4821164cbbf9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات