728 x 90

اپوزیسیون سوریه: روسیه دشمن سوریها است

نشست اپوزیسیون سوریه در ریاض - آرشیو
نشست اپوزیسیون سوریه در ریاض - آرشیو
اپوزیسیون سوریه با کنفرانسی که قرار است مسکو در شهر سوچی درباره بحران سوریه برگزار کند، اعلام مخالفت کرد و روسیه را کشوری «دشمن» توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاریها، اپوزیسیون سوریه در بیانیه‌یی، مسکو را به تلاش برای دور زدن روند سیاسی که با نظارت سازمان ملل‌متحد در شهر ژنو در حال برگزاری است، متهم کرد و افزود: «روسیه در جنایت‌های جنگی روی داده در سوریه دست دارد.

این بیانیه از سوی 40گروه اپوزیسیون سوری از جمله گروه‌های مسلح شرکت‌کننده در دوره‌های گذشته مذاکرات صلح ژنو صادر شده است. این گروهها در بیانیه خود تأکید کرده‌اند که روسیه، دولت سوریه را برای دستیابی به راه‌حل سیاسی بحران، زیر فشار نمی‌گذارد.

در این بیانیه آمده است: «روسیه حتی یک قدم در کاهش رنج‌های سوریها نقش ایفا نمی‌کند و بر نظامی که ادعا دارد ضامن آن است، برای حرکت در مسیر حقیقی با هدف یافتن راه‌حل، فشار نمی‌آورد.

بیانیه اپوزیسیون سوریه، روسیه را «کشوری دشمن» توصیف کرد که مرتکب « جنایت‌های جنگی» در حق سوریها شده، از نظام بشار اسد پشتیبانی نظامی کرده، از سیاستهایش حمایت کرده و به مدت هفت سال، جلوی محکومیت این نظام از سوی سازمان ملل‌متحد را گرفت.

برخی از گروه‌های اپوزیسیون سوریه هم اعلام کردند که هنوز تصمیم نهایی خود را برای مشارکت در کنفرانس سوچی، نگرفته‌اند.

استفان دی‌مستورا نماینده سازمان ملل‌متحد در امور سوریه نیز گفت که طرح روسیه برای برگزاری کنفرانس را باید از راه توانایی‌اش در سهیم شدن در پیش‌برد مذاکرات ژنو که تحت نظارت سازمان ملل‌متحد برای پایان دادن به جنگ برگزار می‌شود، ارزیابی کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d8667aee-3a10-4ca0-8032-c60b701138e7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات