728 x 90

نشست جهانی در کانادا برای اتحاد علیه کره شمالی

کریستیا فریلند وزیر خارجه کانادا در نشست خبری روز سه شنبه با وزیر خارجه آمریکا
کریستیا فریلند وزیر خارجه کانادا در نشست خبری روز سه شنبه با وزیر خارجه آمریکا
در ادامه تلاشها به‌منظور خلع‌سلاح هسته‌یی کره شمالی، وزیرخارجه کانادا در یک کنفرانس مطبوعاتی با وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد در ماه ژانویه در همایشی با شرکت وزیران خارجه کشورهای جهان موضوع چگونگی برخورد با برنامه موشکی و هسته‌یی کره شمالی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کریستیا فریلند وزیر خارجه کانادا رسماً اعلام کرد در ۱۶ماه ژانویه وزیران خارجه کشورهای جهان در شهر ونکوور گرد می‌آیند تا راههای اعمال فشار دیپلوماتیک بر رژیم کره شمالی را بررسی کنند.

رکس تیلرسون در دیدار با همتای کانادایی خود گفته است، برداشت کاخ سفید این است که رژیم کره شمالی تمایلی به مذاکره ندارد اما کره شمالی باید بداند فشارهای جاری کاهش نخواهد یافت و تا زمانی که پیونگ یانگ با دست برداشتن از برنامه تسلیحات هسته‌یی موافقت نکند بر میزان فشارها افزوده خواهد شد.

هربرت مک مستر مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز در گفتگوی روز سه‌شنبه تأکید کرد که آمریکا با کره شمالی مجهز به سلاح هسته‌یی همزیستی نخواهد کرد.

وی گفت: واشینگتن با چنان ریسکی مدارا نخواهد کرد و کنار نخواهد آمد. تصور کنید کره شمالی به جنگ‌افزارهای هسته‌یی مسلح شود، آیا می‌توان جلو کشورهای دیگری را گرفت که به‌دنبال چنان سلاحی نروند؟ آن هم رژیمی مثل کره شمالی که با همه جهانیان دشمنی دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/135007ff-1a1f-4358-8ce4-71a579e18c31"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات