728 x 90

پاریس - گزارش اولیه از گردهمایی و تظاهرات به‌مناسبت سالگرد تصویب اعلامیه جهانی حقوق‌بشر + تصویر

گردهمایی و تظاهرات به‌مناسبت سالگرد تصویب اعلامیه جهانی حقوق‌بشر
گردهمایی و تظاهرات به‌مناسبت سالگرد تصویب اعلامیه جهانی حقوق‌بشر
پاریس- میدان تاریخی انولید
گردهمایی و تظاهرات به‌مناسبت روز جهانی حقوق‌بشر
محکومیت موج اعدامها و جنایات ضدبشری رژیم آخوندی
و دادخواهی قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی
 
به‌مناسبت آغاز هفتادمین سال تصویب اعلامیه جهانی حقوق‌بشر در مجمع عمومی ملل‌متحد و همزمان با برگزاری اجلاس بین‌المللی «تغییرات آب و هوا» در پاریس، هموطنان آزاده و اشرف‌نشانها به‌نمایندگی از مردم در زنجیر ایران، یک گردهمایی و تظاهرات در پاریس برگزار کردند.
در این تظاهرات که به‌رغم توفان و سرمای شدید و شرایط نامساعد جوی برگزار گردید؛ هموطنانمان خشم و نفرت مردم ایران را از رژیم رکوردار اعدام و وحشی‌ترین ناقض حقوق‌بشر در جهان که دستان سران و سرکردگانش به خون پاک ۱۲۰هزار تن از فرزندان آزادیخواه مردم ایران از جمله ۳۰هزار زندانی سیاسی قتل‌عام شده در سال ۱۳۶۷آغشته است، ابراز کردند.
تظاهرکنندگان هم‌چنین تبهکاری زیست محیطی این رژیم وحشی را که با سیاستهای ضدایرانی و ارتجاعی خود لطمات جبران ناپذیری به دریاچه‌ها، تالابها و رودخانه‌ها و منابع زیر زمینی آب و جنگلها و مراتع کشور وارد کرده و مردم ایران را از آب و هوای سالم محروم کرده است، محکوم کردند.
 
در تظاهرات پاریس، هموطنان آزاده، خروش حق‌طلبی مردم ایران برای تحقق آزادیهای بنیادین، و استقرار یک جمهوری آزاد و دموکراتیک بر پایه جدایی دین و دولت را به گوش جهانیان رساندند.
در این تظاهرات که از ساعت 14بوقت پاریس آغاز شد، شماری از شخصیتهای برجسته سیاسی اروپایی و فرانسوی و شهرداران و منتخبان مردم فرانسه و مدافعان حقوق‌بشر، شرکت داشتند و درباره جنایات ضدانسانی دیکتاتوری آخوندی و حمایت از مقاومت مردم ایران برای آزادی سخنرانی کردند.

 
سخنرانان از جمله عبارت بودند از:
ژان فرانسوا لوگاره، شهردار منطقه یک پاریس، ژاک بوتو، شهردار منطقه 2پاریس، دکتر آلخو ویدال کوادراس، استرون استیونسون، استاندار ایوبونه، سناتور ژان پیر میشل، ژان پیر برار، فرانسوا کلکومبه، ژان پیر بکه، پیر برسی، و نخست‌وزیر سید احمد غزالی. در این تظاهرات هم‌چنین آقای مهدی سامع و خواهر مجاهد ربیعه مفیدی سخنرانی کردند. و خانم سروناز چیت ساز پیام رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت را قرائت کرد.
 
سخنرانان در تظاهرات پاریس نقض گسترده حقوق‌بشر در ایران به‌ویژه اعدامهای فزاینده در دوران آخوند روحانی را محکوم کردند و خواستار توقف اعدامها در ایران شدند. آنان کشورهای اروپایی را فراخواندند تا هرگونه مراودات تجاری و اقتصادی با رژیم آخوندی را منوط به بهبود وضعیت حقوق‌بشر در ایران کنند.
 
سخنرانان هم‌چنین ضمن حمایت از جنبش دادخواهی قتل‌عام 30000زندانی سیاسی، بر تشکیل هیأت تحقیق بین‌المللی برای محاکمه آمران و عاملان جنایت علیه بشریت در جریان قتل‌عام 67تأکید کردند.
آنان هم‌چنین ضمن محکوم کردن آزمایشهای موشکی و دخالتهای گسترده رژیم در کشورهای منطقه و حمایت از گروه‌های تروریستی، خواستار توقف سیاست مماشات با رژیم، لیست‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان اصلی‌ترین نیروی حامی تروریسم در منطقه و اخراج پاسداران از سوریه و عراق و توقف دخالتهای رژیم در منطقه شدند.
سخنرانان ضمن همبستگی با مبارزه مردم و مقاومت ایران برای آزادی و حقوق‌بشر از خواست مردم ایران برای یک تغییر اساسی در ایران و سرنگونی نظام آخوندی حمایت کردند. آنان هم‌چنین از برنامه ده ماده‌ای خانم مریم رجوی برای ایران آزاد فردا به‌منظور برپایی یک جامعه دموکراتیک، مبتنی بر جدایی دین و دولت، تضمین آزادیهای اساسی مردم ایران، برابری زن و مرد، و تأمین حقوق ملیتها و پیروان ادیان مختلف در ایران حمایت کردند.

 
 
ربیعه مفیدی:
درود بر همه، شما این تظاهرات اعتراضی علیه اعدامهای بی‌وقفه در ایران است که تکیه‌گاه حکومت ولایت فقیه است. و از شروع ریاست آخوند روحانی به بیش از 3200 اعدام رسیده است.
این تظاهرات صدای اعتراض ملت ایران به فجایع زیست محیطی گسترده‌یی است که رژیم ولایت فقیه به‌خاطر طرحهای نظامی و امنیتی یا اهداف غارتگرانه و سیاستهای ضدایرانی و ضدملی ایجاد کرده است. ما از اینجا به خامنه‌ای مفلوک و دم و دنبالچه‌های آن می‌گوییم که‌ ای دژخیم مرگت فرا رسیده و بی‌شک با هزار اشرف و هزار کانون شورشی ایران این زیباترین وطن را آزاد می‌کنیم.

 
مهدی سامع:
خانمها و آقایان درود بر شما. اجازه دهید قبل از هر چیز ادای احترام کنم به زندانیان سیاسی که به مقاومت دلیرانه خود در برابر مزدوران ولایت خامنه‌ای ادامه می‌دهند و هم‌چنین خانواده شهدا و زندانیان سیاسی ادای احترام می‌کنم.. دیروز دهم دسامبر هفتادمین سالگرد تصویب اعلامیه جهانی حقوق‌بشر بود. نباید کتمان کرد که در این هفتاد سال وضعیت حقوق‌بشر بهبود نسبی داشته است. ما اکنون شاهد آن هستیم که تبعیض جنسیتی در بسیاری از کشورها نسبت به دهه‌های پیش کاهش پیدا کرده است.
مجازات اعدام در اکثر کشورهای جهان در قانون و یا در عمل وجود ندارد. و موارد دیگر. اما در کشور ما ایران وضعیت حقوق‌بشر به‌ویژه در دوران ننگین ولایت فقیه روز به روز بدتر و زندگی مردم وخامت فاجعه باری پیدا کرده است. وقت شما را با ارایه آمار و گزارشات انبوه درباره نقض حقوق‌بشر در مورد تمامی مردم ایران نمی‌گیرم. حاکمیت ایران بر اساس تبعیض دینی - جنسیتی - قومی و ملیتی بنا شده و بنابراین در تمامی این زمینه‌ها حقوق شهروندان مردم ایران نقض می‌شود. همچنین حاکمیت در ایران در شکل استبداد دینی مردم را از آزادیهای مندرج در اعلامیه جهانی حقوق‌بشر محروم کرده است. کشتار ددمنشانه در زندانها و قتل‌عام زندانیان سیاسی و قتلهای زنجیره و ترور نخبگان سیاسی در خارج کشور و اضافه کنم کشتار روزمره به‌علت آلودگی هوا و کشتار در جاده‌ها که بیش از تلفات هشت ساله جنگ است و سرکوب کارگران و معلمان و دهقانان و دستفروشان و غارت‌شدگان به‌خاطر مبارزه آنان برای حقوق برحقشان نمونه‌هایی از نقض حقوق ایرانیان است.
 
 
خانمها آقایان و دوستان عزیز اجلاس بین‌المللی تغییر آب و هوا در پاریس برگزار می‌شود. در این زمینه نیز گامهای جدیدی طی سالهای گذشته برداشته شده است. اما در ایران تحت خلافت خامنه‌ای محیط‌زیست به‌طور روزمره قتل‌عام می‌شود. مسأله بحران آب به آن درجه از شدت و حدت رسیده که بسیاری از کارگزاران رژیم در این مورد هشدار می‌دهند. اگر عمر نظام ارتجاعی ولایت فقیه ادامه پیدا کند بسیاری از مناطق ایران خالی از سکنه می‌شود. ولایت خامنه‌ای درآمدهای کشور را به‌جای رسیدگی به وضعیت مردم و بحران هوا صرف دخالت و آشوبگری به کشورهای دیگر می‌کند. بودجه نهادهای اسلامی که به تبلیغ خرافات و اندیشه‌های ارتجاعی در ایران و سایر کشورها می‌شود بسیار بیشتر از بودجه‌یی است که برای بهبود محیط‌زیست در نظر گرفته می‌شود. صحبتهایم را کوتاه می‌کنم. اجازه دهید در پایان از دو مادر رنجدیده و دو سیاستمدار از راست و چپ برای نتیجه‌گیری کمک بگیرم. بانو شعله پاکروان به‌مناسبت سالگرد شهادت فرزندش زنده یاد ریحانه جباری می‌نویسد: ریحانه را کشتند. دختری زیبا و مهربان که به گواهی بسیاری از زندانیان و حتی زندانبانها نقطه امید و معلمی بود برای زنان بی‌پناه زندانی که یاد گیرند به خود و دیگران احترام بگذارند. و پیشرفت کنند. او را به‌قتل رساندند تا امید و بخشندگی و مهربانی را بکشند اما نمی‌دانستند او بذری است کاشته در خاک ایران. یک ریحانه را کشتند و هزار ریحانه سبز شد. بانو گوهر عشقی در پنجمین سالگرد شهادت فرزندش زنده یاد ستار بهشتی می‌نویسد. امروز پنجمین سالگرد از دست دادن فرزندم و پرستارم ستار است. اما به‌جای گریه و شیون رقص و شادی برپا می‌کنم. که فرزندم از خانواده‌ای فقیر ضعیف و به‌رغم برخی بیسواد توانست پایه‌های استبداد را به لرزه درآورد. و هم‌چون دیگر جوانان آرمیده در خون نهال آزادی را آبیاری کند. اما ببینید دو سیاستمدار از راست و چپ چه گفته‌اند. چرچیل گفته است: اگر شما دشمنی دارید که رهایتان نمی‌کند بدانید که کار مهمی انجام میدهید. فکر کنم که این گفته در این شرایط به‌طور کامل شامل حال ما جنبش مقاومت مردم ایران است. و اما مارکس می‌گوید: فلسفه تاکنون جهان را تفسیر کرده است اما مسأله اصلی تغییر جهان است. و گمان می‌کنم این نکته هم به‌طور کامل شامل حال ما مردم ایران می‌شود. که از عزم جزم کرده‌ایم تا به سرنگونی استبداد مذهبی قیام کنیم. سپاسگزارم که به من گوش کردید پیروز باشید.

 
بعد از ایراد سخنرانیها در محل تجمع، شرکت کنندگان در این تظاهرات دست به راهپیمایی زدند و علیه سرکوب و نقض حقوق‌بشر در ایران و نابودی محیط‌زیست ایران به‌دست استبداد مذهبی حاکم بر میهن شعار سردادند و خواست مردم ایران را به گوش جهانیان رساندند.

ادامه دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6798e3f1-21f0-436c-b5fb-385e0dab1131"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات