728 x 90

دستور قاضی فدرال آرژانتین برای دستگیری کریستینا فرناندز در پرونده زدوبند با رژیم

دستور قاضی فدرال آرژانتین برای دستگیری کریستینا فرناندز
دستور قاضی فدرال آرژانتین برای دستگیری کریستینا فرناندز
قاضی آرژانتینی مسئول پرونده تحقیقات درباره زد و بند دولت قبلی این کشور با حکومت آخوندی برای لاپوشانی نقش رژیم در بمب‌گذاری بوئنوس آیرس، دستور دستگیری کریستینا فرناندز رئیس‌جمهور سابق آرژانتین را صادر کرد.

قاضی فدرال کلادیو بونادیو از سنای آرژانتین خواست، مصونیت فرناندز را فوراً لغو کند؛ رئیس‌جمهور قبلی آرژانتین در این پرونده به‌خاطر امضای یادداشت تفاهم با رژیم بر سر پرونده بمب‌گذاری آمیا، به «خیانت» متهم شده است.

قاضی بونادیو هم‌چنین حکم بازداشت خانگی تیمرمن وزیر خارجه فرناندز و دستور دستگیری چند مقام ارشد دیگر دولت او را صادر کرد.

در پی صدور این احکام، شماری از مقامات دولت فرناندز دستگیر شدند.

یکی از افرادی که روز پنجشنبه دستگیر شد، یوسف خلیل از عوامل رژیم آخوندی در آرژانتین است که قاضی نیسمن فایل صوتی صحبتهای او با محسن ربانی رایزن فرهنگی سفارت رژیم در آرژانتین در زمان بمبگذاری آمیا را فاش کرده بود. آنها در این تماس، درباره لغو هشدارهای قرمز انترپل علیه سرکردگان رژیم صحبت می‌کنند.

قاضی فدرال کلادیو بونادیو هم‌اکنون پرونده‌یی را پیگیری می‌کند که قاضی شهید آرژانتینی آلبرتو نیسمن آن‌را در دست داشت. بر اثر تحقیقات قاضی نیسمن در پرونده بمب‌گذاری بوئنوس آیرس، برای چند تن از بالاترین سرکردگان رژیم به‌عنوان عاملان و آمران این بمب‌گذاری، هشدارهای قرمز انترپل صادر شد. قاضی نیسمن در سال 2015دولت فرناندز را متهم به زد و بند با رژیم برای لاپوشانی نقش حکومت آخوندی در این جنایت و لغو احکام انترپل کرده بود، اما چند ساعت قبل از ارائه مدارکش به کنگرهٴ آرژانتین، در خانه خود به‌قتل رسید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/83416e2f-2697-49c6-888a-e0faf68f7a76"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات