728 x 90

خبرهایی که فشارخون آدم را بالا می‌برند

فاجعه عمیق بیکاری!
فاجعه عمیق بیکاری!
شنیدن خبر دروغ یا خبرهای «راست و دروغ» از رسانه‌های حکومتی آخوندها چیز تازه‌یی نیست اما آخوندها توانایی ساختن «نوعی دیگر از خبر» هم دارند که تخصص استثنایی خودشان است و تقریباً هیچکس دیگر در جهان پیدا نمی‌شود که توانایی به‌هم بافتن چنین جعلیاتی را داشته باشد.

آخوندها می‌توانند خبرهایی تولید و منتشر کنند که با خواندن آنها، بلافاصله احساس می‌کنی فشار خونت به‌شدت بالا رفته، سرت سوت می‌کشد و نیاز شدیدی به تخلیه عصبانیت خود با کلمات نامعمول داری!

یکی از این‌گونه خبرها، خبر زیر است که نوشته: نیمی از جمعیت ایران خودشان می‌خواهند بیکار باشند!

اول، عین متن خبر را که تلویزیون شبکه خبر آخوندها روز 6آذر 96 داده، بخوانید و چند دقیقه بعد از خواندن خبر و پایین آمدن فشار خونتان، بقیه مطلب را پی بگیرید.

مرکز آمار ایران اعلام کرد: نیمی از جامعه ایران با وجود داشتن توانایی کار، کار نمی‌کنند. بر اساس نتایج سرشماری از نیروی کار در سال 95، از 39593622 (سی و نه میلیون و نهصد و اندی هزار) نفری که در جامعه غیرفعال بودند، بیش از 20میلیون نفر به‌علت مسئولیتهای شخصی و خانوادگی تمایلی به پذیرش شغل ندارند. بیش از 11میلیون نفر نیز به‌علت اشتغال به تحصیل، شاغل نیستند. بیش از 3میلیون هم اعلام کردند به هیچ کاری نیازی ندارند.

***
یعنی به زبان ساده از تقریباً 40میلیون ایرانی که می‌توانند کار کنند و باید کار کنند، نیمی از آنان یعنی 20میلیون نفرشان، خودشان نمی‌خواهند کار کنند!

یعنی فرضا آن‌قدر وضعشان خوب است که ترجیح می‌دهند به جای کار بنشینند توی خانه و با خانواده‌اشان صبح تا شب «دبلنا و مارپله»! بازی کنند! ماهواره نگاه کنند! پول‌هایشان را بشمرند! اگر فرصتی شد سری به فضای مجازی بزنند و یکی دوتا فحش و بد و بیراه بار این و آن کنند! و خلاصه... عصر هم که شد بروند برج میلاد یک بستنی چندصدهزارتومانی طلا! خورده و از آن بالا به ریش پایینی‌ها بخندند و آخر هفته هم بروند خرید از سوپر‌ و بوتیک‌های اروپا و آمریکا و سر راه برگشت هم سری به «کیش» بزنند و...

***
برای این خبر البته می‌توان یک سناریوی دیگر هم نوشت، چیزی مثلاً شبیه به این:
نیمی از جمعیت این مملکت، اساساً و قانوناً (با توجه به موانع آخوندی) از کار محرومند! اینها همان زنان هموطنمان هستند که با انواع تبعیض‌ها و فشارها، به‌طور سیستماتیک از کار و حتی برخی رشته‌های تحصیلی محروم شده‌اند.

در صد بالایی از جمعیت این کشور هم به‌علت سابقه سیاسی و محرومیت‌های ناشی از آن، اساساً «ممنوع‌الکار»! هستند.

چند میلیون نفر هم (بنا‌ به آمار حکومتی تا حدود 12میلیون نفر) که نه زن هستند و نه سوء سابقه سیاسی دارند! اما به هر دری می‌زنند شغلی پیدا نمی‌کنند! مثل اینهایی که اینجا کیهان آخوندی آدرسشان را داده!

کیهان اول مهر 96: ۳میلیون بیکار نتیجه بی‌توجهی به چرخه تولید! «20درصد واحدهای صنعتی راکد هستند و 20درصد دیگر، زیر 30درصد ظرفیت خود تولید می‌کنند!»... جمعیت افراد بیکار در سن کار (۱۰ساله و بیشتر) از ۳میلیون و ۲۰۳هزار و ۳۹۸نفر در پایان سال ۹۵به ۳میلیون و ۳۶۶هزار و ۹۷۳نفر در بهار ۹۶ افزایش یافت.

این البته آمار کیهان خامنه‌ای است، وگرنه که آمار واقعی بیکاران این مملکت بالای 10میلیون است. جمعیتی که گاه خود آخوندها آن را با دلهره، «ارتش بیکاران» می‌نامند! ارتشی عاصی و به جان آمده که می‌توانند به‌عنوان یک نیروی ناراضی، در لحظه بروز تنشهای اجتماعی برضد آخوندها، نقشی تعیین‌کننده در سرنگونی آنها ایفا کنند! و جواب آن خبر بالای تلویزیون آخوندی را هم بدهند!
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0748d34a-820f-4928-a9b1-da49494b9dbc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات