728 x 90

وزیر دفاع آمریکا: مصر و آمریکا در استفاده از تمام امکانات برای مبارزه با تروریسم توافق دارند

جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا
جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا
وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه ۱۲آذر در مصر اعلام کرد که مصر و ایالات متحده در استفاده از تمام امکانات برای مبارزه با تروریسم توافق دارند.

جیمز متیس که برای یک سفر پنج روزه به شاخ آفریقا و آسیای جنوب غربی، به ترتیب از مصر، اردن، پاکستان و کویت نیز دیدن می‌کند، این سخنان را پیش از دیدار با رئیس‌جمهور مصر بیان کرد.

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا در قاهره گفت مقابله همه‌جانبه با تمام جنبه‌های تروریسم، موتور محرک روابط نوین واشینگتن با قاهره است.

جیمز متیس گفت: «آمریکا به روابط واقعگرایانه‌یی که منافع طرفین را افزایش دهد، متعهد است، و همزمان بر خواست پرزیدنت ترامپ برای مبارزه قاطع با تروریسم تأکید دارد.»

وزیر دفاع آمریکا هم‌چنین با ژنرال احمد صدقی صبحی، همتای مصری و شماری از مقامهای ارشد نظامی آن کشور نیز دیدار و تبادل نظر کرد.

وزیر دفاع آمریکا گفت: «در سال‌های اخیر اختلال در همکاری دوجانبه داشته‌ایم، که به‌دلیل برخی از اختلافات فی مابین بوده است. اما کاخ سفید مصمم است تلاش‌های خود را بر شرایطی متمرکز کند که موجبات نزدیکی مواضع آمریکا را نه تنها با مصر، بلکه با سایر کشورها از جمله اردن و پاکستان نیز فراهم آورد؛ روابطی که مهمترین جنبه آن نفی هر نوع پناهگاه برای تروریست‌هاست.»

وزیر دفاع آمریکا قرار است در سفر به امان در «گردهمآیی مقابله با تروریسم مرگبار» در شاخ آفریقا که به ریاست پادشاه اردن تشکیل می‌شود، شرکت کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6f76939b-c929-4377-a13d-3d95b3c03d36"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات