728 x 90

سفیر عربستان در یمن: صنعا اولین پایتخت عربی‌ است که از نفوذ رژیم ایران خارج می‌شود

محمد آل‌جابر، سفیر عربستان در یمن
محمد آل‌جابر، سفیر عربستان در یمن
محمد آل‌جابر، سفیر عربستان در یمن، قیام صنعاء را "جانبداری از ملت یمن" توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد که این قیام منجر به رهایی از دست شبه‌نظامیان حوثی تابع رژیم ایران، از حمله حزب‌الله لبنان شود.

وی روز شنبه به تلویزیون العربیه گفت آنچه در یمن و به‌ویژه در صنعاء رخ می‌دهد قیامی علیه شبه‌نظامیان حوثی و نتیجه نقض توافق‌های متعدد صورت گرفته با گروه‌های سیاسی دیگر، برای اجرای اهداف رژیم ایران، از سوی آنهاست.

سفیر عربستان در یمن گفت: «شبه‌نظامیان حوثی تابع رژیم ایران و شبه‌نظامیان این رژیم هستند و به امضاء و سپس نقض توافقات عادت کرده‌اند. آنها تاکنون 80توافق را که با رژیم سابق یمن، قبایل و احزاب سیاسی دیگر و از جمله "توافق صلح و مشارکت" را نقض کرده‌اند.

محمد آل‌جابر افزود: " رژیم ایران شبه‌نظامیان حوثی را از طریق آموزش و کارشناسان حمایت کرد و موشکهایی که به سوی عربستان پرتاب شد، از سوی رژیم ایران به شبه‌نظامیان حوثی‌ داده شده بود.

وی تأکید کرد رژیم ایران به حوثی‌ها و دیگر عواملش در یمن محصولات نفتی ارسال کرده و 20میلیون دلار مشتقات نفتی به بندر الحدیدهٴ صنعاء فرستاده تا در بازار یمن به فروش برود. اموال حاصل از فروش این مشتقات نفتی برای تأمین مالی شبه‌نظامیان رژیم ایران از جمله حزب‌الله لبنان به کار گرفته شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4aa37c32-d0a4-4bbe-82e6-f57c5634da3e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات