728 x 90

پاپ فرانسیس وارد میانمار شد

پاپ وارد میانمار شد
پاپ وارد میانمار شد
پاپ فرانسیس رهبر کاتولیکهای جهان روز دوشنبه ششم آذر وارد میانمار شد. خبرگزاری فرانسه گزارش داد سفر پاپ به میانمار سفر بسیار حساس به کشوری است که به‌خاطر اتهام پاکسازی قومی علیه اقلیت مسلمان روهینگیا با انتقادات شدید جهانی مواجه است.

بنا‌ به این گزارش کاتولیکها در حالی که لباسهای سنی میانمار را برتن داشتند با تکان دادن پرچمها و رقص در فرودگاه یانگون از پاپ استقبال کردند. در حدود 700هزار نفر از مردم میانمار کاتولیک هستند که بیش از یک درصد از جمعیت 51میلیونی آن را تشکیل می‌دهند. حدود 200هزار نفر از کاتولیکهای میانمار برای دیدن پاپ به پایتخت این کشور می‌آیند تا روز چهارشنبه در مراسمی که در فضای باز برگزار خواهد شد شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این سفر در حالی صورت می‌گیرد که ارتش میانمار متهم به اجرای کمپینی برای پاکسازی قومی علیه مسلمانان روهینگیا است.. بیش از 620هزار نفر از مسلمانان روهینگیا در سه ماه گذشته به‌دلیل سرکوب در استان شمالی راخین به بنگلادش فرار کرده‌اند. سفر چهار روزه پاپ به میانمار فشار بر روی میانمار در رابطه با مردم روهینگیا را افزایش می‌دهد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/896da60f-48a3-4654-b8f6-9ad958d59081"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات