728 x 90

انتقال مجاهدین به آلبانی و سایر کشورها,حمايت جهاني از مقاومت ایران,

پایان انتقال مجاهدین از عراق، پیروزی بزرگ مقاومت ایران و یک شکست آشکار برای رژیم ایران

-

بیانیه مشترک شماری از شخصیتهای برجسته آلمانی
بیانیه مشترک شماری از شخصیتهای برجسته آلمانی
9سپتامبر 2016
همه ساکنان لیبرتی اکنون امن هستند و این موفقیتی بزرگ است.

انتقال اعضای اپوزیسیون ایران به اروپا با موفقیت بپایان رسید. ما در کمال خوشحالی، آرامش و با رضایت خاطر از تکمیل انتقال کلیه اعضای سازمان مجاهدین خلق که در کمپ لیبرتی در بغداد باقی مانده بودند مطلع شدیم. بدین ترتیب یک نگرانی درازمدت به یک شادی بزرگ برای همه کسانی منجر شد که هرگز امید خود را از دست ندادند و به پایداری و موضعگیری و اقدامات کمک کننده ادامه دادند. دو هواپیمای حامل 280تن از ساکنان که بخشی از حدود 2000نفر از ساکنان لیبرتی هستند که از ابتدای سال 2016 به اروپا منتقل شده‌اند، روز جمعه عراق را ترک کردند. بدین ترتیب رژیم ایران در تلاشهای متعدد خود برای مسترد ساختن کلیه اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران، شکست خورد.

رژیم تهران اوضاع پرهرج ومرج بعد از حمله آمریکا به عراق را به‌نحوی شقاوت‌بار مورد سوء‌استفاده قرار داد و بارها دست به اقداماتی زد تا سازمان مجاهدین خلق را نابود سازد. سه قتل‌عام در کمپ اشرف، پنج حمله موشکی به کمپ لیبرتی و یک محاصره هشت ساله موجب شد تا168تن از این مخالفان جان باختند. این جنایات تنها بخشی از یک طرح ضدانسانی بود که خوشبختانه در نهایت نافرجام ماند. ما یاد آن تعداد از اعضای مقاومت را که جانشان را از دست دادند، گرامی می‌داریم و با بازماندگان و دوستانشان ابراز همبستگی و همدردی می‌کنیم و هم زمان خودمان را در کنار بسیاری مجروحان آن حملات می‌بینیم.

در هیچ دوره‌یی رژیم تهران خواهان خروج اعضای مجاهدین خلق ایران از عراق نبوده است و بدین منظور نیز موانع زیادی ایجاد کرد. اما به‌رغم همه موانع، مجاهدین خلق تسلیم نشدند. نائل آمدن به ایجاد امنیت جدید برای اعضای مقاومت ایران، بمثابه یک شکست آشکار برای رژیم ایران است.

این ضروری است که از خانم مریم رجوی بصورت فوق‌العاده قدردانی کرد چرا که با تلاش فراوان، پیگیرانه و خستگی‌ناپذیر این پروژه انتقال را هدایت کرد و آن را به سطح یک جنبش بشردوستانه جهانی ارتقا داد. بسیاری از شخصیتهای به‌نام از آلمان، اروپا، آمریکا و جهان عرب از خانم رجوی در این ابتکار حمایت به‌عمل آوردند. از طریق این همبستگی و همکاری یک سپر حفاظت سیاسی و یک کمک انسان‌دوستانه غیرقابل‌تصور برای انتقال اعضای مجاهدین خلق ایجاد شد.

سهم محوری این موفقیت از آن خود اعضای سازمان مجاهدین خلق و انبوه حامیان آن است. آنها با وقف انرژی شخصی و امکانات مالی، رسیدن به این موفقیت را میسر ساختند. کمیساریای عالی پناهندگان ملل‌متحد اعلام کرد: «ادامه موفقیت در اجرایی کردن راه‌حلها همچنین با پایبندی ساکنان به تعهد خود برای تأمین عمده هزینه‌های مربوطه، میسر شده است، به‌ویژه برای تأمین درازمدت همه ساکنان جابه‌جا شده به خارج از عراق که به کمکهای دولتی هیچ دسترسی ندارند» .

تلاشهای ما و کمکهای سیاسی و انسان‌دوستانه باید ادامه یاببند و ادامه خواهند یافت و مجاهدین نیز پرانگیزه‌تر و متقاعدتر از هر زمان دیگر هستند تا به هدف اصلی خود یعنی یک ایران آزاد و دموکراتیک دست پیدا کنند.

امضاء کنندگان:
پروفسور دکتر ریتا زوسموت، نایب‌رئیس سابق مجلس فدرال آلمان
زابینه لویت هویسر اشنارن برگر، وزیر سابق دادگستری جمهوری فدرال آلمان
گرهارت باوم، وزیر سابق کشور جمهوری فدرال آلمان
پروفسور دکتر هورست تلچیک، مشاور پیشین صدراعظم و ر‌ئیس سابق کنفرانس امنیتی مونیخ
اسقف پروفسور ولفگانگ هوبر، رئیس پیشین شورای رهبری کلیساهای پروتستان آلمان
اوتو برنهارد، عضو هیأت‌رئیسه بنیاد کنراد آدنائر، عضو سابق هیأت‌رئیسه گروه پارلمان دموکرات‌مسیحی در مجلس فدرال
مارتین پاتسلت، نماینده مجلس فدرال آلمان، عضو کمیسیون حقوق‌بشر
کوردولا کوآج، نماینده مجلس فدرال آلمان
توماس نورد، نماینده مجلس فدرال آلمان
هریبرت شارِن برویش، معاون سابق وزیر
کلاوس بر سر، سردبیر سابق تلویزیون کانال دوم آلمان
لئو داتسن برگ، عضو سابق هیأت‌رئیسه گروه پارلمان دموکرات‌مسیحی در مجلس فدرال
ولفگانگ هولتس آپفل، رئیس انجمن حقوق‌بشری ”17ژوئن 1953 ”
کریستیان سیمرمان، رئیس دفتر حقوق‌بشر و امور اقلیتها برلین.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8801b18d-e035-4624-a2bf-f00a55609ffa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات