728 x 90

کارشناسان: ترامپ بایستی یک استراتژی روشن برای بلوکه کردن دخالت رژیم ایران بعد از داعش در سوریه ارائه کند

استراتژی ترامپ در سوریه بعد از شکست داعش
استراتژی ترامپ در سوریه بعد از شکست داعش
فری بیکن به‌نقل از کارشناسان خواستار آن شد که دونالد ترامپ سیاست روشنی در قبال دخالتهای رژیم ایران در سوریه اتخاذ کند. این منبع روز شنبه 4آذر نوشت:‌ در حالیکه دولت ترامپ فتیله جنگ علیه داعش در عراق و سوریه را پایین می‌کشد، رژیم ایران خیز برداشته که دستاوردهای زمینی خود در منطقه را گسترش بدهد. این موضوع در متحدان و دوستان آمریکا ایجاد نگرانی کرده است. این رژیم در زمینهایی که اخیراً در جنوب سوریه از شبه‌نظامیان داعش پس گرفته با حمایت بشار اسد مشغول ایجاد پایگاههای نظامی است و خواست خود را روشن ساخته است که می‌خواهد استان نفت‌خیز دیرالزور را تسخیر کند.

یک آتش‌بس که اخیراً بین آمریکا و روسیه و اردن برای ایجاد یک منطقه محرمه در ناحیه جنوب غربی هم مرز با اسراییل و اردن، تاثیر اندکی در مهار جاه‌طلبیهای رژیم ایران داشته است.

به نوشته فری بیکن آمریکا بایستی با متحدان منطقه‌یی هماهنگ کند تا از تکثیر تسلیحات رژیم ایران از طریق سوریه جلوگیری کند. این نیروی ویژه به ترامپ پیشنهاد کرد به این منظور بایستی مانیتورینگ و تلاشها برای متوقف‌ساختن کشتیها از ایران به سوریه را تشدید کرد.

چارلز والد ژنرال بازنشسته نیروی هوایی که در این نیروی ویژه به‌طور مشترک کار می‌کند گفت موفقیت یا شکست رژیم ایران در سوریه بستگی به یک استراتژی آمریکا دارد...

دیوید گارتن استاین رأس یک کارشناس در بنیاد دفاع از دموکراسیها گفت در حالیکه فقدان استراتژی آمریکا به رژیم ایران کمک کرده تا دستاوردهایی داشته باشد بعید است دولت ترامپ بتواند از گسترش دخالت تهران در کوتاه و میان مدت جلوگیری کند... این وضعیت به این معنی نیست که ترامپ بایستی به‌طور کامل سوریه را ترک کند. گارتن ستاین رأس گفت لازم است آمریکا یک استراتژی روشن در این ناحیه داشته باشد تا در درازمدت موفق شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9951e1fc-3bd4-46dd-8769-276e7bdf16e9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات