728 x 90

استقبال از مجازات راتکو ملادیچ جنایتکار جنگی صرب

راتکو ملادیچ جنایتکار جنگی صرب
راتکو ملادیچ جنایتکار جنگی صرب
کارلا دل پونته، دادستان پیشین دادگاه بین‌المللی لاهه از حکم این دادگاه علیه راتکو ملادیچ جنایتکار جنگی صرب ابراز رضایت کرد. بخشهایی از مصاحبه وی با یورونیوز 2ِآذر 96 در زیر می‌آید:
کارلا دل پونته: از حکمی که برای ملادیچ صادر شد، راضی هستم، فکر می‌کنم برای قربانیان نیز این موضوع بسیار خوشایند باشد. چرا که از زمان مرگ اسلوبودان میلوسوویچ می‌توان گفت که ملادیچ بالاترین مقام یوگسلاوی سابق است که در جنگ بالکان در قتل‌عامها نقش داشته است. از حکم او بسیار خوشحال شدم. اینها جنایتکاران جنگی بودند و هیچ نه ابراز ندامت کردند و نه به جنایات خود اعتراف کردند.

در سطح بین‌المللی برقراری عدالت براحتی امکانپذیر نیست اگر یک اراده سیاسی وجود نداشته باشد شما نمی‌توانید کسی را به پای میز محاکمه بیاورید. امروز عدم وجود این اراده سیاسی را درباره سوریه مشاهده می‌کنیم. شورای امنیت سازمان ملل برای برگزاری یک دادگاه بین‌المللی علیه مجرمان جنگی در این کشور به‌دلیل عدم وجود توافق بین اعضا ناتوانیهای زیادی دارد.

بدترین خاطره‌ای که دارم مرگ ناگهانی میلوسویچ است. ما در آخرین جلسات دادگاهی او بودیم و بخش اعظمی از احکام علیه او صادر شده بود. زمانی که در تخت خود جان داد این موضوع خیلی مرا خشمگین کرد.

مهمترین موفقیت دادگاه این بود که پرده از تمام جنایات برداشت. سازماندهی دادگاه فوق‌العاده بود. این دادگاه نمونه خوبی برای برقراری عدالت در سطح بین‌المللی بود. ما باید آن را به اثبات می‌رساندیم. اما امروز برای ترمیم ترجیح می‌دهم سرعت زیادی به روند دادگاهی و محاکمات بدهم. دلیلی ندارد که جلسات دادگاه این چنین طولانی باشد. باید در آینده به این موضوع رسیدگی شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/330d7578-f60c-486d-8fab-9278fb591250"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات