728 x 90

تداوم بحران در تشکیل دولت ائتلافی در آلمان

فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان
فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان
پس از شکست مذاکرات احزاب مسیحی، لیبرال و سبز برای تشکیل دولت ائتلافی در آلمان همهٴ نگاهها متوجه حزب سوسیال‌ دموکرات و رئیس‌جمهوری شده بود. اکنون رهبر سوسیال‌ دموکراتها و رئیس‌جمهوری اشتاین مایر نیز اظهارنظر کردند.

فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس‌جمهور آلمان
در پی شکست مذاکرات برای تشکیل دولت جدید آلمان انتظار می‌رفت که حزب سوسیال ‌دموکرات برای تشکیل دولت ائتلافی با اتحاد احزاب مسیحی اعلام آمادگی کند. اما روز دوشنبه (۲۰نوامبر / ۲۹آبان) مارتین شولتس، رهبر این حزب اعلام کرد که مایل نیست در شرایط فعلی در ائتلاف دولتی شرکت کند.

تقریبا هم‌زمان با اظهارنظر شولتس، آنگلا مرکل صدراعظم (موقت) آلمان با رئیس‌جمهوری فرانک والتر اشتاین مایر ملاقات کرد. او گفته بود که تصمیم نهایی درباره‌ی تشکیل دولت آینده با اشتاین مایر است.

رئیس‌جمهوری نیز پس از دیدار و گفتگو با مرکل اعلام کرد که احزاب "اتحاد" (دموکرات‌مسیحی و سوسیال مسیحی)، دموکرات‌های آزاد (لیبرال) و سبزها باید به وظیفه خود در قبال شهروندان آگاه باشند. او گفت: «انتظار من این است که احزابی که در انتخابات شرکت می‌کنند، بتوانند دولت را هم تشکیل دهند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/731433fb-8078-4fad-b4ff-ec7f8a85b5b0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات