728 x 90

اجلاس اضطراری اتحادیه عرب: محکومیت دخالتهای رژیم آخوندی در منطقه

اجلاس اضطراری اتحادیة عرب
اجلاس اضطراری اتحادیة عرب
اجلاس اضطراری اتحادیه عرب با حضور وزرای خارجه کشورهای عضو این اتحادیه برای بررسی راه کارهای مقابله با دخالتهای رژیم آخوندی در منطقه، روز یکشنبه در قاهره برگزار شد.
در این اجلاس احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب گفت:‌تهدیدات و دخالتهای رژیم ایران از حد خود گذشته و منطقه را به سوی پرتگاه کشانده و زمان آن فرا رسیده تا منطقه را از خشونت فرقه‌گرایی رها کنیم.
وی افزود: موشکی که شبه‌نظامیان حوثی به سوی عربستان سعودی شلیک کردند حلقه‌ای از تجاوزات رژیم ایران است و این حمله موشکی در شکل و محتوای خود حاوی یک پیام کینه توزانه و دشمنانه از سوی رژیم ایران بود.
دبیرکل اتحادیه عرب افزود: رژیم ایران شبه‌نظامیان مسلح را در چندین کشور عربی مورد حمایت قرار می‌دهد ما رفتار دشمنانه و باجگیرانه رژیم ایران را محکوم می‌کنیم.
دخالتهای رژیم ایران هر فرصتی را برای بنای یک رابطه بر اساس اعتماد با جهان عرب از میان برده است
وی افزود: رژیم ایران تلاش می‌کند تا خنجری درپشت عربستان و کشورهای خلیج‌فارس باشد و این مردم یمن هستند که قیمت آن را می‌پردازند.

وزیر خارجه جیبوتی که ریاست دوره‌ای اجلاس اتحادیه عرب را برعهده داشت در سخنان خود، از رژیم آخوندی خواست دخالتهایش را در منطقه متوقف کند. وی حمله موشکی شبه‌نظامیان وابسته به رژیم آخوندی به ریاض را یک تحول خطرناک توصیف کرد که امنیت منطقه و جهان را تهدید می‌کند.
در اجلاس اتحادیه عرب، عادل جبیر وزیر خارجه عربستان، پاسخ مثبت و سریع کشورهای عربی به‌درخواست عربستان برای برگزاری این اجلاس، انعکاس این واقعیت است که امنیت و ثبات منطقه به‌دلیل تجاوزات موشکی رژیم ایران با خطرات بزرگی مواجه است.
وی افزود: تجاوزات رژیم ایران بارها تکرار شده و تاکنون ۸۰موشک بالستیکی ساخت ایران از طریق شبه‌نظامیان مزدورش در یمن شلیک شده‌اند. عربستان سعودی در مقابل این تجاوزات آشکار بی‌عمل نخواهد ماند و در دفاع از امنیت و سلامت مردمش درنگ نخواهد کرد.
وزیر خارجه عربستان تأکید کرد رژیم ایران تمامی قوانین و عرفهای بین‌المللی و اصول اخلاقی را زیر پا گذاشته و رفتار تجاوزگرانه‌اش باعث شد که جامعه جهانی این رژیم را به‌عنوان حامی شماره یک تروریسم در جهان نامگذاری کند.
وزیر خارجه بحرین نیز در اجلاس اتحادیه عرب گفت: خطر دخالتهای رژیم ایران متوجه تمامی کشورهای منطقه است. این رژیم بازوهایی در منطقه دارد و لبنان در معرض خطر تسلط حزب‌الله یعنی یک جریان تروریستی قرار گرفته است.

اسکای نیوز همزمان با شروع اجلاس اتحادیه عرب در قاهره به‌نقل از منابع دیپلوماتیک گزارش داد: بیانیه پایانی این نشست در برگیرنده یک بند اصلی است که مجموعه کشورهای عربی در سازمان ملل را مکلف می‌کند که خواستار برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیت برای بررسی تهدیدات رژیم ایران علیه کشورهای منطقه بشوند.
اسکای نیوز افزود: در این بیانیه شدیداً به رژیم ایران هشدار داده شده و بر ضرورت متوقف‌کردن حمایت این رژیم از شبه‌نظامیان حوثی در یمن و حزب‌الله لبنان تأکید می‌شود...
هم‌چنین احمد زکی معاون دبیرکل اتحادیه عرب در مصاحبه با شرق الاوسط گفت‌:‌این اجلاس یک پیام قاطع به رژیم ایران می‌دهد که باید از دخالتهای تجاوزکارانه و آشکارش. در منطقه دست بردارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b59d5e4b-30d8-4994-b496-e70d6a45a9ed"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات