728 x 90

تحویل موشکهای اس ۴۰۰روسی به عربستان سعودی

موشکهای اس ۴۰۰
موشکهای اس ۴۰۰
موشکهای اس 400روسی تحویل عربستان سعودی شده است. گزارشی از تلویزیون العربیه 27آبان 96:
سازمان صنایع نظامی عربستان در بیانیه‌یی در 14مهر 96 اعلام کرده بود: عربستان سعودی سامانه اس ۴۰۰ را از روسیه خریداری می‌کند. طبق این بیانیه، طرفین برای ایجاد طرح ساخت سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰و نگهداری قطعات در عربستان همکاری خواهند کرد و فناوری تجهیزات نظامی به این کشور منتقل خواهد شد.

در تاریخ 23آبان ماه جاری تلویزیون العربیه اعلام کرد در چهارچوب قراردادهایی که میان روسیه و عربستان سعودی بسته شده صدور سامانه موشکی اس ۴۰۰به عربستان سعودی اجرایی شده است

یک مقام روسی ‌اشاره کرد این قراردادها در زمانی به امضا رسید که ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی به مسکو سفر کرد.

رئیس هیأت فدرالی همکاریهای فنی و نظامی روسیه اعلام کرد قرارداد امضا شده در زمان سفر پادشاه عربستان سعودی به مسکو در اکتبر گذشته اجرایی شد. در میان این قراردادها ارسال سامانه موشکی اس ۴۰۰ بود. این موشکها قادر هستند هواپیماها و موشکهای بالستیکی را منهدم کنند. در جریان این سفر قراردادهای متعدد اقتصادی و نظامی امضا شد.

علاوه بر این قراردادها یادداشت تفاهمی نیز میان دو کشور امضا شده است که بر اساس آن کادرهای سعودی در زمینه صنایع نظامی آموزش خواهند دید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d68eeb93-b663-48a2-89a0-b9b500f713c0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات