728 x 90

هشدار بیش از ۴۰تن از نمایندگان کنگره آمریکا نسبت به تسلیم سوریه به رژیم ایران

هشدار بیش از 40تن از نمایندگان کنگره آمریکا
هشدار بیش از 40تن از نمایندگان کنگره آمریکا
بیش از 40تن از نمایندگان کنگره آمریکا از دو حزب روز سه‌شنبه 23آبان به دولت دونالد ترامپ نسبت به سیاستهای منطقه‌یی وی که زمینه را برای غصب سوریه به‌دست رژیم ایران فراهم می‌کند، هشدار دادند. این نمایندگان که اخیراً از سفر خاورمیانه‌ای بازگشته‌اند، به رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه، هشدار دادند که سوریه به دست رژیم ایران می‌افتد.

نامه دو صفحه‌یی شامل اطلاعاتی است که رژیم ایران از سوریه برای ساخت کارخانه‌های سلاحهایی استفاده می‌کند تا گروه تروریستی حزب‌الله را مسلح سازد. آنها گفته‌اند اگر ایالات متحده اقدام فوری برای مبارزه با حضور رژیم ایران در سوریه نکند، احتمال دارد یک جای پای نظامی در این کشور ایجاد کند که ممکن است ارتش آمریکا و متحدانش را تهدید نماید.

هیئت نمایندگان با بیش از ۴۰قانونگذار در این نامه نوشتند: "در صورتیکه به رژیم ایران اجازه حضور نظامی دائمی در سوریه داده شود، تهدیدی جدی برای منافع ایالات متحده خواهد بود. "حضور دائم رژیم ایران در سوریه، حزب‌الله لبنان را از طریق عراق و سوریه به ایران متصل می‌کند، این امر گسترش قدرت نظامی رژیم ایران از خلیج‌فارس تا دریای مدیترانه را گسترش می‌دهد."

در این نامه آمده است: "هر گونه توافق یا سیاستی که رژیم ایران را قادر سازد تا نیروهای نظامی‌اش را در نزدیکی مرز اسراییل و یا اردن جا دهد، در خدمت منافع ایالات متحده نخواهد بود."

قانون گذاران از وزارت‌خارجه دولت ترامپ درخواست می‌کنند تا برنامه‌یی رسمی برای مبارزه با حضور نظامی رژیم ایران در سوریه ارائه دهند.

در این نامه آمده است؛ "ما از شما می‌خواهیم که به کنگره با یک استراتژی برای سوریه بیایید که شامل مواردی می‌شود که چگونه ایالات متحده قصد دارد از دستیابی رژیم ایران به جا پای دائمی در منطقه جلوگیری می‌نماید و صدور تسلیحات رژیم ایران به حزب‌الله را مسدود می‌سازد."

رهبرانی که این نامه را امضا کردند از جمله شامل رهبر اکثریت جمهوری خواه کوین مک کارتی (کالیفرنیا)، استنی هویر (مریلند) و گروهی از رهبران سیاست خارجی در مجلس هستند.

قانونگذاران می‌گویند شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد رژیم ایران در سوریه 1300 تا 1800عضو سپاه پاسداران در آنجا مستقر کرده است...
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ecc806ff-cee8-4b5b-a9c3-62c5303981e0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات