728 x 90

استقبال آمریکا از تحریم جدید اتحادیه اروپا علیه رژیم

استقبال آمریکا از تحریم جدید اتحادیه اروپا علیه رژیم
استقبال آمریکا از تحریم جدید اتحادیه اروپا علیه رژیم
به گزارش خبرگزاری رویتر یک مقام دولت آمریکا روز سه‌شنبه 23آبان گفت هر حرکتی که اتحادیه اروپا برای اعمال تحریمهای جدید علیه رژیم ایران در مورد برنامه موشک بالستیک آن و دخالت این رژیم در مناقشات خاورمیانه باشد، "جالب و مفید" خواهد بود.

این خبرگزاری افزود:‌ رئیس‌جمهور ایالات متحده، دونالد ترامپ، که سیاست سخت‌تری در مورد ایران به نسبت سلف خود باراک اوباما داشته است، اعلام کرده است که برنامه موشکی رژیم ایران باید محدود گردد و قصد دارد تهران را به‌دلیل نقش‌اش در یمن و سوریه مجازات نماید. دونالد ترامپ هم‌چنین با تأیید پایبندی رژیم ایران به شرایط آن، ضربه‌ای به توافقنامه بین‌المللی 2015 در مورد برنامه هسته‌یی رژیم ایران وارد کرد. کنگره آمریکا اکنون تا اواسط دسامبر فرصت دارد که تصمیم بگیرد که آیا مجدداً تحریمهای اقتصادی را علیه این رژیم که در ازای آن فعالیت هسته‌یی خود را محدود کرده است، دوباره تحریم کند یا خیر.

رویتر افزود: امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، هفته گذشته، احتمال تحریمهای جدید را دور انتظار ندانست و گفت او در مورد برنامه موشکی رژیم ایران پس از شلیک یک موشک از یمن به عربستان سعودی، "بسیار نگران"می باشد.

مقام دولت ایالات متحده به خبرنگاران در بروکسل در پاسخ به این سؤال که آیا واشینگتن از اتحادیه اروپا خواستار تحریمهای جدید علیه رژیم ایران است گفت: "قطعا یک حرکت بسیار جالب و احتمالاً مفید از سوی اتحادیه اروپا خواهد بود" ...

مقام رسمی دولت آمریکا گفت: هر گونه تحریم جدید ایالات متحده به‌طور متمرکز بر روی افراد و اشخاصی که به‌طور مستقیم در محدوده نگرانیهای ما دخیل هستند، هدف قرار می‌گیرند.

وی افزود: "ما باید انتظار داشته باشیم استفاده مداوم از ابزار تحریمهای ایالات متحده در زمینه‌هایی مانند گسترش سلاح های کشتار جمعی، حمایت از سازمانهای تروریستی و وخامت حقوق‌بشر در داخل ایران ادامه یابد.".
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bb5f00de-6d8f-4540-84d2-925857ecd99d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات