728 x 90

خروج نام گروه فارک از لیست تروریستی اروپا

خروج نام گروه فارک از لیست تروریستی اروپا
خروج نام گروه فارک از لیست تروریستی اروپا
اتحادیه اروپا روز دوشنبه 22آبان 96 اعلام کرد که نام فارک را از لیست گروههای تروریستی خارج کرده است.

ویرجین باتو، سخنگوی شورای اتحادیه اروپا در این باره گفت: ”نام انقلابیون مسلح کلمبیا موسوم به «فارک» پس از پایان اقدامات خشونت‌آمیز که در پی امضای توافق‌نامه صلح با دولت کلمبیا صورت گرفت از لیست گروه‌های تروریستی خارج شد“.

خاطر نشان می‌شود که دولت کلمبیا و گروه فارک 12نوامبر 2016 در گفتگوهایی که در هاوانا، پایتخت کوبا برای پایان دادن به درگیریها داشتند به توافق رسیدند و در 24نوامبر 2016 نیز توافق نامه‌یی توسط خوان مانوئل سانتوس، رئیس‌جمهور کلمبیا و رودریگو لوندونو، رهبر فارک به امضا رسید.

این درگیری که طولانی‌ترین درگیری مسلحانه در آمریکای لاتین بوده و بیش از 220هزار قربانی و میلیونها آواره بر جای گذاشته بود سرانجام به پایان رسید و فارک در تاریخ 27اوت سال جاری گام نخست را برای تشکیل یک حزب سیاسی با برگزاری کنگره‌ای در بوگوتا، پایتخت کلمبیا برداشت. این کنگره در اولین روز ماه سپتامبر پایان یافت و نام خود را تحت عنوان «نیروی جایگزین انقلابی کلمبیا» برگزید.

حزب جدید سیاسی فارک برای انتخابات ریاست‌جمهوری کلمبیا که قرار است سال آینده برگزار شود، رودریگو لوندونو، رهبر خود را به‌عنوان نامزد کرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1a0dba0d-b087-4dc1-a5f7-878f8d578815"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات