728 x 90

سپاه پاسداران اختاپوس مرگ، گزارشی از تلویزیون العربیه

سپاه پاسداران اختاپوس مرگ
سپاه پاسداران اختاپوس مرگ
سپاه پاسداران بر اقتصاد ایران چنگ انداخته و به چپاول سرسام‌آور دست می‌زند. گزارشی از تلویزیون العربیه 21آبان 96

تلویزیون العربیه در برنامه‌یی به‌نام تولید مرگ، سپاه پاسداران را به اختاپوسی تشبیه کرد که نقشهای مختلفی را در حمایت از گروه‌های مرگ در کشورهای منطقه بازی می‌کند.

سپاه پاسداران رژیم ایران بر یک‌سوم از درآمدهای ایران چنگ انداخته است. این نیرو جایی که در عمل نظامی شکست می‌خورد اهرم های اقتصادی‌اش را بکار می‌گیرد.

با صدها شرکت و دفاتری که دارد به کشورهای خارجی نفوذ می‌کند و با آزادی عمل شبه‌نظامی تولید می‌کند و برای پول‌شویی، تجارت سلاح و خریدن مزدور و بسیاری کارهای غیرقانونی علیه کشورهای عرب و دیگر کشورهای خاورمیانه و آفریقا پوشهای مختلف ایجاد می‌کند.

سپاه پاسداران رژیم ایران به‌عنوان یک موجودیت نظامی با آموزش فرماندهان شبه‌نظامیان و گروه‌های تروریستی و مسلح کردن آنها در امور داخلی کشورهای منطقه دخالت می‌کند.

واقعیتها نشان می‌دهد وقتی که عملیات نظامی آنها شکست می‌خورد بسیاری بازوی اختاپوسی دارند که برای نفوذ در کشورهای منطقه آنها را در پهنه‌های اقتصادی و اجتماعی بکار می‌گیرند.

بازوهای اقتصادی سپاه پاسداران رژیم ایران بعد از شروع جنگ ایران و عراق تشکیل شد.

با بهانه جنگ ایران و عراق بسیاری از امتیازهای اقتصادی و سرمایه‌گذاری در زمینه‌های راه و ساختمان به آنها داده شد و امپراطوری اقتصادی آنها در دوران احمدی‌نژاد بزرگ شد. آنها توانستند نزدیک به یک‌سوم از درآمدهای ایران را به‌دست بگیرند. نزدیک به ۶۰معبر آبی در خلیج‌فارس را به خود اختصاص دادند. ۱۰فرودگاه از جمله فرودگاه پیام، فرودگاه خمینی و مهرآباد را به قبضه خود درآوردند. ۲۵دروازه در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد را از کنترل اداره گمرک خارج کردند.

از جمله نهادهای اقتصادی آنها مؤسسه خاتم‌الانبیاء است که در زمینه‌های نفت و گاز و مواد پتروشیمی و راه و ساختمان فعالیت می‌کند، این مؤسسه بیش از ۸۰۰شرکت وابسته به خود دارد.

در این شرکتها بیش از ۱۶۰هزار نفر کار می‌کنند.
بر اساس اطلاعاتی که در سایت این مؤسسه وجود دارد تاکنون نزدیک به ۱۵میلیارد دلار پروژه انجام داده و بدون هیچ مناقصه‌ای بسیاری قراردادها را از آن خود می‌کند.

علاوه بر بانکها سپاه پاسداران با مؤسسه آستان قدس رضوی که در کنترل خامنه‌ای است مرتبط است. بنیاد شهید و بنیاد مستضعفین هم با بهانه‌های مختلف از مردم پول می‌گیرند و با فعالیتهای اقتصادی که دارند پول درو می‌کنند.

این میزان چپاول باعث شده که حتی حسن روحانی هم به آن اقرار کند و بگوید اقتصاد ایران در دست دولت با تفنگ است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/666b23cb-c8fd-48da-a62a-5bc3ce290238"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات