728 x 90

افزایش شمار نظامیان ناتو در افغانستان

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو
ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو
ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» در کنفرانس خبری پس از نشست وزرای دفاع عضو این سازمان از تصمیم ناتو برای افزایش شمار نظامیان خود در افغانستان از 13هزار به 16هزار تن خبر داد.

آناتولی ۱۸آبان ۹۶ افزود استولتنبرگ با اشاره به دیدار و گفتگوی خود با شرکای «ماموریت حمایت قاطع» و هم‌چنین طارق شاه بهرامی، معاون وزیر دفاع افغانستان در خصوص امنیت افغانستان گفت: "اگر چه وضعیت در افغانستان جدی است نیروهای افغانستانی هم پیشرفت داشته‌اند".

وی افزود: "نیروهای افغانستان مانع دستیابی گروه تروریستی طالبان به اهداف استراتژیک خود مانند اشغال کابل شده‌اند".

دبیرکل ناتو با اشاره به این‌که هم‌اکنون 50درصد حمایت از این نیروها (ماموریت) توسط ایالات متحده آمریکا صورت می‌گیرد، از تعهد 27عضو سازمان ناتو برای افزایش نیروهای خود در افغانستان خبر داد.

وی افزود: "با وجود این‌که نیروهای ناتو 16سال است که در افغانستان حضور دارند، باز به حمایت قاطع خود در این خصوص ادامه می‌دهیم. مبارزه کشورهای عضو ناتو با گروه‌های تروریستی در افغانستان، کشور آنان را امن‌تر می‌کند. کمکهای مادی به نیروهای امنیتی افغانستان نیز ادامه خواهد یافت. پیش‌بینی می‌شود که این حمایتها تا سال 2020ادامه یابد".

استولتنبرگ هم‌چنین گفت: ناتو به حضور غیرنظامی خود در افغانستان تا زمان لازم ادامه خواهد داد.

استولتنبرگ در ادامه تأکید کرد: "پاکستان نقش مهمی در جلوگیری از ایجاد یک منطقه امن برای اعضای گروه تروریستی طالبان دارد. با ایجاد آرامش و ثبات در افغانستان، همه منطقه امن خواهد شد".

وی در پایان از شرکت وزرای دفاع امارات متحده عربی و قطر در این نشست و اعلام حمایت آنان از «ماموریت حمایت قاطع» در افغانستان خبر داد.

بیشتر بخوانید:
وزیر خارجه آمریکا به‌طور ناگهانی وارد افغانستان شد
رکس تیلرسون روز دوشنبه اول آبان و پس از سفر به قطر، در سفری از قبل اعلان‌نشده وارد کابل شده و با اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان، دیدار کرد.

وی در این دیدار ضمن اعلام تعهد درازمدت کشورش برای کمک به افغانستان، بر از بین بردن پناهگاههای 'تروریستی' تأکید کرده است. رکس تیلرسون گفته است راهبرد جدید آمریکا برای جنوب آسیا به‌صورت واضحی بیانگر تعهد آمریکا برای همکاری با دولت افغانستان، برای رسیدن به صلح در این کشور است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7c400cfe-0310-4fd2-a943-da68078151a0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات