728 x 90

دونالد ترامپ: «توانایی حمله داریم، اما امیدواریم (کره شمالی) پای میز مذاکره بیاید»

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در سئول ضمن تأکید بر توانایی نظامی آمریکا برای برخورد احتمالی با کره شمالی، ابراز امیدواری کرد این کشور به میز مذاکره بازگردد.

وی روز سه‌شنبه ۱۶آبان ۹۶در کنفرانس خبری به همراه همتای کره جنوبی خود در سئول بار دیگر تأکید کرد، گزینه نظامی نیز در کنار دیپلوماسی برای مهار برنامه‌های اتمی و موشکی کره شمالی در دستور کار است.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «غیرقابل قبول است که کشورهایی به این رژیم خطرناک کمکهای تسلیحاتی و مالی می‌کنند. در حین تلاش برای حل این مشکل با استفاده از تمامی ابزارهای موجود به غیر از اقدام نظامی، آمریکا آماده است در صورت لزوم، برای دفاع از خود و متحدانش از طیف وسیعی از توانایی‌های نظامی بی‌بدیل خود استفاده کند».

دونالد ترامپ هم‌چنین با بیان این‌که «قدرت نظامی آمریکا پیونگ یانگ را مجبور به مذاکره خواهد کرد»، گفت: به باور من، آنها قدرت بی‌بدیل ما را درک می‌کنند. هرگز چنین قدرتی وجود نداشته است. می‌دانید که ما سه ناو هواپیمابر که بزرگترین در جهان هستند، هم‌اکنون در منطقه مستقر کرده‌ایم. ما هم‌چنین یک زیردریایی اتمی هم مستقر کرده‌ایم.
 
رئیس‌جمهور کره جنوبی نیز در این کنفرانس بر راه‌حل صلح‌آمیز در مقابل تهدیدات پیونگ یانگ تأکید کرد و گفت: ما امروز، بحث روشنی درباره قدرت اتحاد آمریکا – کره جنوبی داشتیم. ما، همچنین، بر سر راه‌حل صلح‌آمیز برای حل تهدیدهای اتمی کره شمالی و برقراری صلحی پایدار در شبه جزیره کره توافق کردیم. وی همچنین، از کره شمالی خواست که بلافاصله به آزمایشهای اتمی و موشکی خود پایان دهد.

بیشتر بخوانید:
دونالد ترامپ:‌ ما در مقابل تهدید کره شمالی می‌ایستیم
دونالد ترامپ امروز دوشنبه 15آبان 96 در یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی با شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن گفت:
آمریکا و ژاپن با چالشها و فرصتهای بسیاری مواجهند. ما برای مقابله با تجاوزات خطرناک رژیم کره شمالی کار می‌کنیم، رژیمی که به توسعه برنامه تسلیحات غیرقانونی و آزمایشات اتمی و پرتاب موشک بالستیک بر فراز خاک ژاپن می‌پردازد. این رژیم تهدیدی برای جامعه متمدن و صلح و ثبات بین‌المللی است. ما این را تحمل نخواهیم کرد دوران صبر استراتژیک به‌سر آمده است.
برخی از افراد می‌گفتند که لحن سخن من بسیار قوی است ولی ببینید با لحن ضعیف صحبت کردن طی ۲۵سال چه اتفاقی افتاده و ما کجا هستیم.
دونالد ترامپ افزود: آمریکا در همبستگی با مردم ژاپن علیه کره شمالی و تهدید آن می‌ایستد. تاریخ به کرات ثابت کرده است که ملتهای قوی و آزاد همیشه بر مستبدینی که مردم خود را سرکوب می‌کنند پیروز خواهند شد.
اتحاد قدرتمند و پایدار آمریکا و ژاپن شامل ۵۰هزار نیروی ارتش آمریکاست که در اینجا در ژاپن مستقرند. علاوه بر آن ما ۳۳هزار نیرو در کره جنوبی داریم.

مانور سه ناو هواپیمابر آمریکا، همزمان با سفر دونالد ترامپ به آسیا
سه ناو آمریکا همزمان با سفر دونالد ترامپ به آسیا یک مانور در اقیانوس آرام برگزار می‌کنند.
خبر گزاری رویتر روز سه‌شنبه ۱۶آبان ۹۶در این باره گزارش داد:‌ «این مانور که یک اقدام نادر به‌شمار می‌آید، همزمان با سفر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، به آسیا انجام خواهد شد. در این مانور، ناوهای هواپیمابر یو.اِس.اِس نیمیتز، رونالد ریگان، تئودور روزولت و ناوهای جنگی شرکت دارند. این سه ناو هواپیمابر جنگی از سال ۲۰۰۷تاکنون در این منطقه مانور مشترک انجام نداده‌اند.
بنا‌ به این گزارش چهار مقام رسمی آمریکا که نخواستند نامشان فاش شود، محل و تاریخ دقیق این مانور را اعلام نکردند. وزارت دفاع آمریکا و ناوگان اقیانوس آرام نیروی دریایی آمریکا، نخواستند درباره رزمایش‌های آینده اظهارنظر کنند.
رئیس‌جمهوری آمریکا، روز دوشنبه در ژاپن، برنامه هسته‌یی کره شمالی را خطری برای «جهان متمدن و صلح و ثبات بین‌المللی» توصیف کرد و گفت: «صبر استراتژیک» در مقابل کره شمالی به پایان رسیده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a698821f-b633-493d-8e6c-2b42ad0f1b8f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات