728 x 90

اعتراف استاندار رژیم در تهران: تهران قابل زندگی نیست

آلودگی تهران
آلودگی تهران
استاندار رژیم در تهران به وضعیت وحشتناک زندگی در تهران اعتراف کرد و در جلسه‌یی که روز ۱۴آبان ۹۶در تهران برگزار شد گفت: «استان تهران با این وضعیت شاخصهای آلایندگی، قابل زندگی نیست... آلودگی تهران فقط اختصاص به شهر تهران ندارد».
مدیرکل حکومتی محیط‌زیست استان تهران نیز در این جلسه با انداختن تقصیر بر گردن رانندگان و خودروها گفت:‌ «سهم خودروها در آلودگی هوای تهران بیش از ۸۰درصد است».

رئیس پلیس رژیم در تهران هم با سرپوش گذاشتن بر علت ریشه‌یی وضعیت آلودگی هوای تهران، تلاش کرد مقصر را «خودروهای شخصی تک‌سرنشین» معرفی کند. او با اعتراف به اخاذی تحت عنوان جریمه گفت:‌ «در هفت ماه نخست امسال دو میلیون و ۵۰۰هزار دستگاه خودرو جریمه شده‌اند و ۱۰۰هزار برگ جریمه به شکل اعمال قانون دستی داده شده است».

بیشتر بخوانید:‌
آلودگی هوای تهران و سنندج
هوای تهران از مرز بسیار ناسالم هم گذشت.
یکی از کارگزاران رژیم در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: به‌دلیل افزایش سرعت باد، غلظت گرد و غبار بالا رفته و باعث افزایش شاخص pm10شده است.
شاخص کیفی هوای تهران 288و هوای تهران در شرایط خیلی ناسالم قرار دارد.

در سنندج میزان وجود ذرات معلق در هوا حدود سه برابر افزایش یافته است، این وضعیت برای تمامی افراد جامعه خطرناک است.

ذرات معلق هوای سنندج در ساعت منتهی به هشت صبح امروز پنجشنبه بر اساس شاخص PM۲.۵به 150میکروگرم بر مترمکعب رسیده بود و هم‌اکنون در آخرین پایش مربوط به ساعت 15این ذرات به 415میکروگرم بر مترمکعب رسیده است.

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست کردستان در رابطه با هوای سنندج گفته است در ساعتهای مختلف امروز شاخص آلودگی تغییرات اساسی به خود گرفته که گاهی به‌علت وجود باد نسبی در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس، در برخی مواقع نیز بسیار ناسالم و هم‌اکنون نیز در حالت خطرناک قرار می‌گیرد.

اعتراف یک کارگزار رژیم: آلودگی هوا جان بیش از ۴۸۱۰تهرانی را گرفت

یکی از کارگزاران رژیم در وزارت بهداشت کابینه آخوند روحانی، به مرگ ۴هزار و ۸۱۰نفر از ساکنان تهران بر اثر آلودگی هوا در سال ۹۵اعتراف کرد.

عباس شاهسونی روز دوشنبه ۱آبان ۹۶در یک گردهمایی کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها گفت: «بنا بر اندازه‌گیری انجام شده در سال 94، غلظت ذرات آلاینده در 25شهر کشور برابر با ۳۱.۷میکروگرم در متر‌مکعب بوده که با وجود کاهش نسبی نسبت به سالهای قبل اما 3برابر از آمار جهانی بیشتر است.

وی افزود: بر اساس این اندازه‌گیری غلظت آلودگی هوا در 25شهر با جمعیت 30میلیون نفر مورد تحلیل قرار گرفت که طی سال 94، 12هزار و 798نفر بر اثر ذرات معلق و آلودگی هوا جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: فوت این تعداد افراد به‌صورت غیرمستقیم بر اثر آلودگی هوا انجام گرفته است یعنی این‌که افراد فوت شده بیماریهای تنفسی، قلبی و عروقی داشته‌اند که تحت تاثیر آلودگی هوا این مشکلات افزوده شده و باعث مرگ آنها شده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b4f5c2e1-0728-4357-916e-28547c447db1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات