728 x 90

تهدید و شانتاژ‌ کیهان خامنه‌ای:‌ شلیک موشک انصارالله به ریاض هدف بعدی، دوبی

کیهان خامنه ‌ای
کیهان خامنه ‌ای
در پی محکومیت جهانی موشک‌پرانی عوامل رژیم به سوی عربستان کیهان علی خامنه‌ای، روز ۱۴آبان ۹۶با تهدید و شانتاژ در سرمقاله خود با عنوان «شلیک موشک انصارالله به ریاض هدف بعدی، دوبی» نوشت:‌

«اماراتی‌ها نیز فهمیده‌اند که نوبت آنها فرا رسیده است و باید بهای تجاوز به یمن را از این پس بپردازند.
... از این پس نه تنها عربستان بلکه دوبی و ابوظبی حتی اگر هدف قرار نگیرند هم مثل گذشته، مناطق امنی برای سرمایه‌گذاران غربی نخواهند بود.
... شاید ریاض، جده، طائف و آرامکو هدف بعدی باشد و یا شاید هم انصارالله سر موشک را به سمت بندر شیشه‌ای‌تر و تمیز دوبی بچرخاند».

یادآوری می‌شود در پی این دود و دم پوشالی دبیر حکومتی هیأت نظارت بر مطبوعات به کیهان خامنه‌ای بابت تیتر «شلیک موشک انصارالله به ریاض، هدف بعدی دوبی»، که آن را «خلاف مصالح و امنیت ملی» توصیف کرد، تذکر داد.

هم‌چنین پاسدار محمدعلی جعفری، سرکرده سپاه پاسداران علی خامنه‌ای، امروز 14آبان 96 درباره‌ حمله موشکی شب گذشته از خاک یمن به سمت فرودگاه بین‌المللی ملک خالد در عربستان، گفت که امکان انتقال موشک از ایران به یمن را نداریم و «این موشکهایی که شلیک می‌شود متعلق به خود یمن است».

همزمان حاتمی، وزیر دفاع دولت آخوند حسن روحانی هم در همین رابطه گفت: «بنا نیست هر اتفاقی در منطقه رخ داد، آمریکا ایران را متهم کند!».

بیشتر بخوانید:‌
عربستان به رژیم ایران نسبت به حمله مشکوک موشکی هشدار داد

عربستان روز دوشنبه 15آبان حریم هوایی، دریایی و زمینی خود با یمن را بست و حمله موشکی آخر هفته به ریاض را یک اقدام جنگی نامید و به رژیم ایران هشدار داد

خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه با مخابره این خبر افزود:‌ «عربستان موشک بالستیک که از یمن پرتاب شده را منهدم ساخت و رژیم ایران را در پرتاب آن مقصر دانست».

این خبرگزاری افزود: موشک دشمن که توسط مقامهای عربستان ساقط شده بود خسارت عمده یا تلفات انسانی در بر نداشته است.

محکومیت حمله موشکی حوثی‌ها به عربستان توسط انگلیس
بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلستان روز دوشنبه ۱۵آبان ۹۶، با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد: پرتاب موشک بالستیک از خاک یمن به مناطق مسکونی عربستان سعودی توسط شبه‌نظامیان حوثی‌ را محکوم می‌کند.

در این بیانیه آمده است: به حمایت از عربستان سعودی که با بحرانهای منطقه‌یی و تهدیدات امنیتی مواجه است، ادامه خواهند داد. 'این حمله و اقدامات نظیر آن را به‌شدت محکوم می‌کنیم. شهروندان انگلستان در عربستان سعودی باید به توصیه‌های وزارت امور خارجه کشور توجه کنند'.

خاطرنشان می‌شود: شبه‌نظامیان حوثی شب یکشنبه اعلام کردند که یک موشک بالستیک نوع «برکان H2» به فرودگاه ملک خالد ریاض پرتاب و موشک به هدف اصابت کرده است.

ائتلاف عربی نیز اعلام کرد که سیستم دفاع هوایی عربستان سعودی این موشک را رهگیری و سرنگون کرده است.

لازم به ذکر است ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در تاریخ 26مارس 2015برای مقابله با پیشروی شبه‌نظامیان حوثی و نیروهای طرفدار علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور برکنار شده یمن عملیاتی را با عنوان «توفان قاطع» آغاز کردند و در 21آوریل این عملیات توسط ائتلاف مذکور مختومه اعلام اما در همان روز عملیاتی دیگر به نام «بازگشت امید» آغاز شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aae13ee3-8a5b-474d-986c-0bf658377814"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات