728 x 90

یمن - دو حمله تروریستی یک مرکز امنیتی در شهر عدن را لرزاند

یمن - دو حمله تروریستی یک مرکز امنیتی در شهر عدن را لرزاند
یمن - دو حمله تروریستی یک مرکز امنیتی در شهر عدن را لرزاند
منابع خبری یمنی از دو حمله تروریستی در شهر عدن پایتخت موقت دولت قانونی این کشور خبر دادند.

العربیه ۱۴آبان ۹۶ افزود یکی از این دو انفجار به وسیله خودروی بمبگذاری شده انجام گرفت و دومی به وسیله یک عامل انتحاری که با کمربند انفجاری خود را در نزدیک یک مرکز امنیتی منفجر کرد.

دولت قانونی یمن گروه القاعده را به دست داشتن در این حملات متهم کرده است.

این انفجار کاروان نظامی که سرتیب شلال شایع رئیس مدیر بخش امنیتی عدن را به مقر خود منتقل می‌کرد، هدف قرار داد که به کشته شدن ۲۰سربازمنجر شد اما مدیر امنیتی از این حمله تروریستی جان سالم به در برد.

منابع یمنی می‌گویند افرادی دیگری وابسته به القاعده پس از پایان انفجار اول، از بالای ساختمانهای مجاور مرکز مدیریت امنیتی عدن کاروان مدیر امنیت را به‌شدت گلوله‌باران کردند اما مقاومت نیروهای ویژه پلیس عدن باعث کشته شدن شماری از مهاجمان و متواری شدن عده‌یی دیگر از آنها شد.

در دومین هجوم تروریستی یکی از افراد با کمربند انفجاری توانست خود را نزدیک ساختمان مرکز امنیتی برساند و سپس خود را منفجر کند. این انفجار باعث آتش‌سوزی در ساختمان مرکز امنیتی عدن شد.

بیشتر بخوانید:‌
کشته شدن ۵سرباز در اثر انفجار خودروی بمب‌گذاری‌شده در یمن.

ساکنین و مسئولان محلی در منطقه رضوم در استان شبوه در یمن گفتند که دو نفر مهاجم یک خودروی بمب‌گذاری‌شده را در این منطقه منفجر کردند که به کشته شدن مهاجمان و ۵سرباز یمنی و مجروح شدن تعدادی گردید.

رویتر ۱۲مرداد ۹۶ افزود این انفجار در نزدیکی یک نقطه ایست و بازرسی صورت گرفت. مسئولان محلی گفتند که مهاجمان از اعضای القاعده بودند. شبوه یکی از استانهای جنوبی یمن است که القاعده در آن فعال است.

۶۱۵نفر قربانی انفجار مین در یمن طی دو سال
خبرگزاری آناتولی در گزارشی به تاریخ 20اسفند 95به‌نقل از کمیته نظارت بر نقض حقوق انسانی در یمن نوشت ”از آغاز درگیریها در یمن در مارس 2015تا کنون، در نتیجه انفجار مینهای جاسازی شده توسط شبه‌نظامیان حوثی 615نفر کشته و 942نفر نیز زخمی شده‌اند“.

این گزارش که به شورای حقوق‌بشر سازمان ملل نیز ارائه شده است اضافه می‌کند که شهرهای عدن، تعز و ماریب دارای بیشترین قربانیان بوده‌اند و 527نفر از مجروح شدگان دچار نقض عضو شده‌اند.

گزارش ارائه شده به شورای حقوق‌بشر سازمان ملل‌متحد تأکید می‌کند که شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت رژیم ایران با مین‌گذاری 556مرکز درمانی و آموزشی، منزل مسکونی، محل کار و مغازه و اتومبیل را مورد هدف حملات جنایتکارانه خود قرار داده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e8e8246d-b0c6-4969-adf7-b5195bc59ced"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات