728 x 90

رئیس‌جمهور آمریکا در ژاپن: هیچ دیکتاتوری نباید اراده آمریکا برای دفاع از آزادی را دست‌کم بگیرد

دونالد ترامپ
دونالد ترامپ
دونالد ترامپ، امروز یکشنبه ۱۴آبان، هنگام ورود به ژاپن با تشدید لحن سرسختانه‌اش در قبال کره‌شمالی ضمن تأکید بر اراده آمریکا و متحدانش در دفاع از آزادی خاطرنشان کرد که «هیچ دیکتاتوری» نباید اراده آمریکا را دست‌کم بگیرد.

ترامپ که این سخنان را در میان تشویق نیروهای نظامی آمریکایی و ژاپنی در پایگاه هوایی یوکوتا، واقع در غرب توکیو، ابراز داشت، قصد دارد پس از رایزنی با شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن، درباره فعالیت‌های هسته‌یی کره‌شمالی و گسترش روابط تجاری به کره‌جنوبی، چین، ویتنام و فیلیپین سفرکند.

خبرگزاری رویتر به‌نقل از یکی از مشاوران ارشد رئیس‌جمهور آمریکا نوشت که دونالد ترامپ قصد دارد به رهبران آسیایی بگوید که جهان در مواجهه با بحران هسته‌یی شبه جزیر کره «وقت چندانی ندارد».

بر اساس این گزارش، اقدامات اخیر کره‌شمالی از جمله پرتاب چند موشک بر فراز ژاپن و انجام ششمین و قوی‌ترین آزمایش هسته‌ای، بحرانی‌ترین چالش بین‌المللی برای رئیس‌جمهور آمریکا را بغرنج‌تر کرده است.

تنشها پس از مانورهای اخیر بمب‌افکنهای راهبردی آمریکایی بر فراز کره‌جنوبی شدت بیشتری گرفت.

دونالد ترامپ پیش از ورود به توکیو، در هواپیما به خبرنگاران همراهش گفته بود به‌زودی درباره افزودن کره‌شمالی به فهرست کشورهای حامی تروریسم تصمیم‌گیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید:‌
رویتر:‌ دونالد ترامپ در سفر آسیایی دنبال ایجاد یک جبهه متحد

خبرگزاری رویتر گفت:‌ دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا جنگ لفظی خود علیه کره شمالی را در ورود به ژاپن افزایش داد و گفت متحدانش آماده هستند از آزادی دفاع کنند و هیچ دیکتاتوری نباید به عزم آمریکا کم بها بدهد.

رویتر افزود:‌
دونالد ترامپ با این سفر یک تور مسافرتی 12روزه را شروع کرده است و می‌خواهد یک جبهه واحد با ژاپن علیه کره شمالی ارائه کند. این در شرایطی است که تنشها در ارتباط با آزمایشات اتمی و موشکی پیونگ یانگ بالا گرفته‌اند.

ترامپ در بدو ورود به ژاپن وارد فرودگاه پایگاه هوایی یوکوتا واقع در غرب توکیو شد و با استقبال صدها سرباز آمریکایی و ژاپنی مواجه شد.

ترامپ قبل از سفر به چین خواهان ایجاد یک جبهه متحد با رهبران ژاپن و کره جنوبی علیه کره شمالی می‌باشد. وی می‌خواهد در چین این مورد را به شی جین پینگ منتقل کند که چین بایستی کنترل بیشتری بر کره شمالی اعمال کند.

یک نکته محوری در این سفر دیدار ترامپ در اجلاس آپیک در ویتنام است. وی در آنجا در حمایت از منطقه آزاد تجاری سخنرانی می‌کند که به‌عنوان یک سپر در مقابل سیاستهای توسعه‌طلبانه چین خواهد بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/709d9242-916a-4d1f-aec1-15c215941a7a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات