728 x 90

رویتر:‌ دونالد ترامپ در سفر آسیایی دنبال ایجاد یک جبهه متحد

1
1
خبرگزاری رویتر گفت:‌
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا جنگ لفظی خود علیه کره شمالی را در ورود به ژاپن افزایش داد و گفت متحدانش آماده هستند از آزادی دفاع کنند و هیچ دیکتاتوری نباید به عزم آمریکا کم بها بدهد.

رویتر افزود:‌
دونالد ترامپ با این سفر یک تور مسافرتی 12روزه را شروع کرده است و می‌خواهد یک جبهه واحد با ژاپن علیه کره شمالی ارائه کند. این در شرایطی است که تنشها در ارتباط با آزمایشات اتمی و موشکی پیونگ یانگ بالا گرفته‌اند.

ترامپ در بدو ورود به ژاپن وارد فرودگاه پایگاه هوایی یوکوتا واقع در غرب توکیو شد و با استقبال صدها سرباز آمریکایی و ژاپنی مواجه شد.

ترامپ قبل از سفر به چین خواهان ایجاد یک جبهه متحد با رهبران ژاپن و کره جنوبی علیه کره شمالی می‌باشد. وی می‌خواهد در چین این مورد را به شی جین پینگ منتقل کند که چین بایستی کنترل بیشتری بر کره شمالی اعمال کند.

یک نکته محوری در این سفر دیدار ترامپ در اجلاس آپیک در ویتنام است. وی در آنجا در حمایت از منطقه آزاد تجاری سخنرانی می‌کند که به‌عنوان یک سپر در مقابل سیاستهای توسعه‌طلبانه چین خواهد بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4427fe97-fedc-4cc1-b4a1-76f29462c616"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات