728 x 90

درخواست اسپانیا از بلژیک برای استرداد رئیس برکنار شده کاتالونیا

کارلوس پوج‌دمون رئیس برکنار شده منطقه کاتالونیا
کارلوس پوج‌دمون رئیس برکنار شده منطقه کاتالونیا
دیوان عالی اسپانیا جمعه شب 12آبان 96 برای کارلوس پوج‌دمون رئیس برکنار شده منطقه کاتالونیا حکم جلب صادر کرد و از بلژیک خواست او را به مادرید تحویل دهد.

روز پنجشنبه ۱۲آبان دادگاهی در اسپانیا دستور بازگشت پوج‌دمون و چهار تن از نزدیکانش را به اسپانیا صادر کرده بود که از سوی آنها نادیده گرفته شد. پس از آن بود که قاضی دیوان عالی اسپانیا از دولت بلژیک خواست رهبر کاتالونیا را به اسپانیا مسترد کند.

کارلوس پوج‌دمون با اتهاماتی نظیر شورش، تحریک علیه حکومت، سوءاستفاده از اموال عمومی، نافرمانی و سلب اعتماد (از مردم) مواجه شده است.

قاضی دادگاه اسپانیا با درخواست رهبر سابق کاتالونیا برای حضور در دادگاه از طریق ویدئو کنفرانس از بلژیک مخالفت کرده است.

این اتهامات در حالی به کارلوس پوج‌دمون وارد شده که او ابراز آمادگی کرده برای انتخابات پارلمانی ماه آینده کاتالونیا نامزد شود.

کارلوس پوج‌دمون گفته است که به دستگاه قضایی اسپانیا اعتماد ندارد اما با دادگاههای بلژیک همکاری خواهد کرد. بلژیک حداکثر سه ماه فرصت دارد که برای استرداد یا عدم استرداد پوجدمون تصمیم بگیرد.

نتایج نظرسنجی روز سه‌شنبه نشان می‌دهد در صورتی که انتخابات هم‌اکنون برگزار شود، ائتلاف جدایی‌طلبان «همه با هم برای آری» ۳۵.۲درصد آرا را به دست خواهد آورد که به‌معنای گرفتن اکثریت در پارلمان کاتالونیا است.

با این چشم‌انداز، دولت اسپانیا روز جمعه اعلام کرد در چارچوب قانون با گروه اکثریت در پارلمان گفتگو خواهد کرد. آلفونسو داتیس وزیر خارجه اسپانیا، به روزنامه فیگارو گفت از طریق گفتگو امکان اعطای بیشتر خودمختاری با کاتالونیا وجود خواهد داشت.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6aba4e1e-d6fa-4c38-a77e-c133cc23abb2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات