728 x 90

کشته شدن مهندس معدن در کرمان به‌دلیل گازگرفتگی

کارگران زحمتکش یک معدن در ایران
کارگران زحمتکش یک معدن در ایران
یک مهندس معدن بعدازظهر امروز ۱۲آبان ۹۶ بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در کرمان فوت کرد.
محل دقیق حادثه در معدن خمرود واقع در محور زرند - کوهبنان اعلام شده است و یک کارگر معدن دیگر نیز راهی بیمارستان شده است.

به گزارش رسیده قبل از این حادثه یعنی صبح امروز آتش‌سوزی در معدن رخ داده که مهار شده است و بعدازظهر امروز، ۲نفر پس از ورود به معدن دچار مسمومیت با co شدند که مهندس معدن ۲۷ساله فوت شده و یک نفر کارگر معدن ۲۷ساله نیز به بیمارستان منتقل شده است.

طبق معمول رسانه‌های حکومتی علت واقعی این حادثه را اعلام نکرده‌اند و معلوم نیست به‌ چه دلیل بعد از آتش‌سوزی امروز صبح مجدداً این ۲نفر وارد معدن شده‌اند.

بیشتر بخوانید:‌
۷۰درصد معادن زغال‌سنگ در ایران شرایط مطلوب ایمنی ندارند

رئیس خانه معدن رژیم از فعالیت ۸۳معدن زغال‌سنگ در ایران خبر داد و گفت: ۷۰درصد معادن زغال‌سنگ شرایط مطلوب ایمنی را ندارند.

بهرامن، رئیس خانه معدن رژیم، با بیان این‌که کشور نیازمند ۲میلیون تن زغال‌سنگ است، گفت: اگر این معادن را تعطیل کنیم باید این میزان از واردات تأمین شود، لذا باید معادن را تجهیز کنیم و اینکار نیازمند حمایت دولت است.

حدود ۱درصد از نیروی کار جهان در بخش معدن مشغول به کارند و ۸درصد از حوادث منجر به مرگ در محیط کار متعلق به این بخش است. بررسی شاخصهای ایمنی در معادن گام مهمی در بهبود وضعیت ایمنی معادن می‌باشد.

مطابق با آمار سازمان بین‌المللی کار، سالانه حدود ۲میلیون نفر در محیط کار جان خود را بر اثر حوادث از دست می‌دهند و صدها هزار کارگر نیز دچار آسیب‌های جدی کوچک و بزرگ می‌شوند. طبق اعلام این سازمان، مرگ هر فرد به‌معنای از دست دادن حدود ۷۵۰۰روز کاری هست. در ایران نیز سالانه حداقل ۱۴۰۰نفر بر اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست می‌دهند و شش برابر این رقم نیز آمار مرگ‌های ناشی از بیماریهای شغلی است که هزینه اقتصادی و روانی سنگینی را به جامعه تحمیل می‌نماید.

احتمال تکرار انفجار «زمستان یورت» در معدن «راور»
یکی از کارگزاران رژیم در شورای عالی حفاظت فنی و بهداشت کار به وجود مشکلات ایمنی خطرناک و عدم رسیدگی و توجه به این امر در معادن استان کرمان اعتراف کرد و گفت: «حادثه‌یی که روز چهارشنبه در معدن راور کرمان اتفاق افتاد، می‌توانست ابعادی هم‌چون حادثه معدن زمستان یورت داشته باشد».

ابراهیم اسلامی روز ۱تیر ۹۶در گفتگو با خبرگزاری حکومتی ایلنا گفت: ساعت ۱۲روز چهارشنبه (28تیر) حادثه‌ نشت گاز در معدن ذغال‌سنگ راور کرمان اتفاق افتاد که... امکان تکرار حادثه‌یی مشابه انفجار معدن زمستان یورت وجود داشت.

در این حادثه که خبر آن پیش از این منتشر شده بود، یک نفر از «مأموران ایمنی» معدن ذغال‌سنگ راور به نام «رضا گیرکی» به هنگام انجام گازسنجی از این معدن دچار گازگرفتی شد و جان خود را از دست داد و در عین‌حال دو کارگری که برای نجات وی به داخل معدن رفته بودند دچار مسمومیت شدند که بعد‌ از بیمارستان مرخص شدند. در معدن روار در زمان حادثه ۲۲کارگر مشغول به کار بودند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3affc789-ced7-4930-8c7e-ad3d5d0c8164"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات