728 x 90

اجرایی شدن قانون تحریمهای گسترده آمریکا علیه فاشیسم مذهبی و سپاه پاسداران

قانون تحریمهای گسترده رژیم ایران
قانون تحریمهای گسترده رژیم ایران
وزارت خزانه‌داری آمریکا
و دفتر کنترل داراییهای خارجی اعلام کرد:
قانون تحریمهای گسترده رژیم ایران
که پس از تصویب کنگره و سنای ایالات متحده
در روز 2اوت به امضای رئیس‌جمهور آمریکا رسید
از روز 31اکتبر 2017به اجرا گذاشته می‌شود
ابلاغیه وزارت خزانه‌داری آمریکا
اجرای قانون تحریمهای گسترده علیه رژیم ایران
31اکتبر 2017
 
وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور ابلاغیه‌یی اعلام کرد که از روز 31اکتبر 2017 (9آبان 96)، قانون تحریم‌های گسترده رژیم آخوندی و نام‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران که پس از تصویب مجلس نمایندگان و سنای ایالات متحده در روز 2اوت (11مرداد 1396) به امضای رئیس‌جمهور این کشور رسیده بود، با ثبت در روزنامه رسمی دولت فدرال ایالات متحده، به اجرا گذاشته می‌شود.

قانون تحریم‌های رژیم و نام‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران که تحت عنوان کاتسا «قانون سال 2017مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها» شناخته می‌شود و از روز سه‌شنبه‌رسماً به اجرا گذاشته شده است، نخست در تاریخ 25ژوئیه 2017 (3مرداد 96) در مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت قاطع 419رأی مثبت در برابر تنها سه رأی منفی به تصویب رسید.

دو روز بعد، این قانون در مجلس سنای آمریکا نیز با اکثریت 98رأی مثبت در برابر تنها 2رأی منفی تصویب شد.
 
 
سرانجام در روز دو اوت (11مرداد گذشته)، رئیس‌جمهور آمریکا با امضای لایحهٴ دو حزبی اچ.آر.3364، اعمال تحریم‌های شدید علیه سپاه پاسداران و مهره‌های وابسته آن به‌خاطر فعالیت‌های تروریستی، برنامه موشکی و نقض حقوق‌بشر را به قانون ایالات متحده تبدیل کرد.

در همان زمان پل رایان رئیس کنگره لایحهٴ H.R.3364را که شامل تحریم‌هایی علیه کره شمالی و روسیه نیز بود، از گسترده‌ترین بسته‌های تحریمی تاریخ توصیف کرد.

در پی تصویب این لایحه در مجلس نمایندگان آمریکا، دبیرخانهٴ شورای ملی مقاومت با صدور اطلاعیه‌یی در روز 3مرداد 96 اعلام کرد: مقاومت ایران از تصویب لایحه قانونی اعمال تحریمهای جدید علیه رژیم آخوندی به‌خاطر نقض حقوق‌بشر و تولید و تکثیر موشکهای بالستیک و نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران استقبال می‌کند و آن را یک قدم ضروری در راستای تصحیح سیاست مخرب مماشات می‌داند که باید با قدمهای دیگر از جمله اخراج سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان وابسته به آن به‌خصوص از سوریه و عراق و به‌رسمیت شناختن حق مردم ایران برای سرنگونی رژیم آخوندی تکمیل شود... . این نامگذاری و اعمال تحریم علیه سپاه پاسداران می‌بایست از مدتها قبل صورت می‌گرفت چرا که سپاه پاسداران حافظ تمامیت فاشیسم دینی حاکم بر ایران، ارگان اصلی سرکوب، صدور تروریسم و افراطی‌گری در منطقه و دستیابی به سلاح هسته‌یی و موشکهای بالستیک است. خامنه‌ای در 28سال گذشته بخش اعظم ثروت و منابع مردم ایران را در اختیار سپاه قرار داده است. بخش اعظم اقتصاد ایران توسط سپاه پاسداران بلعیده شده است...

در طول دو دهه گذشته مقاومت ایران به‌طور مستمر و در دهها کتاب، جزوه، مقاله، کنفرانس مطبوعاتی بر نقش سپاه پاسداران در سرکوب، صدور تروریسم و بنیادگرایی و پروژه تولید بمب اتمی تأکید کرده و خواستار گنجاندن آن در لیستهای تروریستی شده است.

در این میان می‌توان به کتاب «سپاه پاسداران، ارتش بنیادگرایی و تروریسم» به قلم آقای مهدی ابریشمچی مسئول کمیسیون صلح شورا و کتاب‌های «امپراطوری اقتصادی سپاه پاسداران»، «کمپهای آموزش تروریستی در ایران» و «چگونه رژیم ایران به جنگ سوریه سوخت می‌رساند» از انتشارات نمایندگی شورای ملی مقاومت در آمریکا اشاره کرد که حاوی جزییات بسیار دقیقی راجع به ساختار و کارکردهای سپاه پاسداران به زبانهای فرانسه و انگلیسی است.

خانم رجوی در روز ۳اسفند ۱۳۸۸اعلام کرده بود: «سپاه پاسداران و همه شرکتها و مؤسسات وابسته به آن، که بخش اعظمی از اقتصاد ایران را به کنترل خود درآورده است، باید در لیست تروریستی قرار گرفته و مورد تحریم کامل قرار گیرند».

 
 
ابلاغیهٴ وزارت خزانه‌داری آمریکا
درباره شروع تحریم‌های گسترده علیه رژیم آخوندی
و نام‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران
31اکتبر 2017
 
دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا در ابلاغیهٴ خود درباره شروع تحریم‌ها علیه رژیم که روز سه‌شنبه 31اکتبر در روزنامه رسمی آمریکا (فدرال رجیستر) نیز به‌ثبت رسیده، می‌نویسد:
دفتر کنترل دارایی‌های خارجی... مطابق تدابیر (کاتسا) «قانون سال 2017مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها»، مقررات تحریم‌های تروریسم جهانی را اصلاح می‌کند. این تدبیر، اعمال تحریم‌های مرتبط با تروریسم، علیه اشخاص خارجی را که مقامات، مأموران یا وابستگان سپاه پاسداران (رژیم) ایران هستند ضروری می‌کند».

این بیانیه، می‌افزاید: «رئیس‌جمهور (آمریکا) در 2اوت 2017، قانون سال 2017مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها را امضا و تبدیل به قانون کرد. بخش 105کاتسا، رئیس‌جمهور را ملزم می‌کند که تحریم‌های مرتبط با یک شخص خارجی را مطابق فرمان اجرایی 13224بر سپاه پاسداران و اشخاص خارجی که مقامات، مأموران یا وابستگان سپاه پاسداران هستند، اعمال کند.

وزارت خزانه‌داری سپس تحت عنوان «تحریم‌های قابل اعمال بر اشخاص خارجی مطابق فرمان اجرایی 13224، می‌افزاید: «فرمان اجرایی 13224، با برخی استثنائات، تمامی تبادلات در همهٴ مایملک و منافع در مایملک اشخاص خارجی لیست‌گذاری شده را مسدود و ممنوع می‌کند. در 13اکتبر 2017، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی، سپاه پاسداران را مطابق فرمان اجرایی 13224و مطابق قانون کاتسا نام گذاری کرد.

اسامی اشخاصی که مایملک و منافع آنها در دارایی‌ها مسدود شده در فدرال رجیستر (روزنامه رسمی دولت فدرال ایالات متحده) چاپ شده و در SDN فهرست کسانی که به‌طور ویژه نام‌گذاری شده‌اند.

با معرف SDGT فهرست تروریست‌های جهانی که به‌طور ویژه نام‌گذاری شده‌اند آورده شده است. اشخاصی که توسط دفتر کنترل دارایی‌های خارجی به‌عنوان مقامات، مأموران یا وابستگان سپاه پاسداران مشخص شده‌اند با یک رفرانس خاص در انتهای نگارش اسمشان در لیست SDN به سپاه پاسداران مرتبط شده‌اند و این علاوه بر اشاره به آنها در این بخش است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1735ed9c-73f6-499b-a75c-0b0a8709de0b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات