728 x 90

۷۰درصد معادن زغال‌سنگ در ایران شرایط مطلوب ایمنی ندارند

فاجعه انفجار در معدن یورت ـ آرشیو
فاجعه انفجار در معدن یورت ـ آرشیو
رئیس خانه معدن رژیم از فعالیت ۸۳معدن زغال‌سنگ در ایران خبر داد و گفت: ۷۰درصد معادن زغال‌سنگ شرایط مطلوب ایمنی را ندارند.

بهرامن، رئیس خانه معدن رژیم، با بیان این‌که کشور نیازمند ۲میلیون تن زغال‌سنگ است، گفت: اگر این معادن را تعطیل کنیم باید این میزان از واردات تأمین شود، لذا باید معادن را تجهیز کنیم و اینکار نیازمند حمایت دولت است.

حدود ۱درصد از نیروی کار جهان در بخش معدن مشغول به کارند و ۸درصد از حوادث منجر به مرگ در محیط کار متعلق به این بخش است. بررسی شاخصهای ایمنی در معادن گام مهمی در بهبود وضعیت ایمنی معادن می‌باشد.

مطابق با آمار سازمان بین‌المللی کار، سالانه حدود ۲میلیون نفر در محیط کار جان خود را بر اثر حوادث از دست می‌دهند و صدها هزار کارگر نیز دچار آسیب‌های جدی کوچک و بزرگ می‌شوند. طبق اعلام این سازمان، مرگ هر فرد به‌معنای از دست دادن حدود ۷۵۰۰روز کاری هست. در ایران نیز سالانه حداقل ۱۴۰۰نفر بر اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست می‌دهند و شش برابر این رقم نیز آمار مرگ‌های ناشی از بیماریهای شغلی است که هزینه اقتصادی و روانی سنگینی را به جامعه تحمیل می‌نماید.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b61064b3-bfad-4fe5-8742-79d30a85aa40"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات