728 x 90

ژنرال جک کین: باید به‌لحاظ ایدئولوژیک آلترناتیوی برای داعش یافت

ژنرال جک کین
ژنرال جک کین
ژنرال جک کین معاون پیشین فرمانده نیروی زمینی ارتش آمریکا می‌گوید برای ریشه کن کردن داعش باید به‌لحاظ ایدئولوژیک آلترناتیوی پیدا کرد:
تلویزیون فاکس‌ نیوز 7آبان 96:‌ داعش سرزمینهایی را که در خاورمیانه در دست داشت از دست می‌دهد آنهم در نبردی که به پهنه جدیدی منتقل می‌شود به پهنه اینترنت. تحلیلگر فاکس‌ نیوز و ژنرال ۴ستاره بازنشسته ارتس ژنرال جک کین می‌گوید:‌
داعش بعد از شکست در سوریه بسوی مرز عراق و در راستای رودخانه فرات پیش می‌رود. باید آنها را در این منطقه هم پاکسازی کرد.
درس اصلی که از یازده سپتامبر گرفته شد این بود که هیچوقت نباید اجازه داد بنیادگرایان افراطی مکان امنی داشته باشند. ما این کار را در افغانستان برای سالیان کردیم و نتیجه آن یازده سپتامبر بود.
در شگفت بودم که دولت اوباما زمانی که این مکان امن تشکیل شد تمام تلاش خود را متوجه شکست آن نکرد.
۵سال بعد و در دوران ترامپ ما این کار را کردیم. طی این مدت داعش تبدیل به یک گروه معروف شد و در ۳۰کشور گسترش یافت. این گروه بیش از ۳۹بار در طی نزدیک به سه سال به کشورهای ناتو حمله کرده است.
ما طی این ۵سال همیشه دنبال از میان برداشتن خلافت داعش بودیم. ما بسیار کند عمل کردیم مخصوصاً بر روی اینترنت. اما اکنون ما روی آن متمرکزیم.
ما فرماندهی سایبری داریم. ما سه فرماندهی نظامی داریم که روی آن کار می‌کنند.
فرماندهای سایبری، فرماندهی عملیات ویژه و فرماندهی مرکزی را داریم که همه آنها در این رابطه مسئولیت دارند.
آنها از پیام های رمز استفاده می‌کنند ولی از پیام های انگیزاننده و تحریک‌آمیز هم روی اینترنت استفاده می‌کنند. ما شروع به مقابله با برخی از آنها کرده‌ایم.
دونالد ترامپ وقتی در ریاض بود از کشورهای مسلمان خواست مانع تأمین مالی بنیادگرایان شوند و آنها را از اماکن مختلف بیرون کنند. وی گفت ما باید این ایدئولوژی را تضعیف کنیم. این مسئولیت نسلهای ماست. درست است که آنها را باید به‌لحاظ فیزیکی از بین ببریم ولی برای ریشه کن کردن آنها باید یک الترناتیو به‌لحاظ ایدئولوژیک داشته باشیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f9636965-a8f6-4ace-898b-c257fd314286"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات