728 x 90

مصاحبه با عباس داوری، مسئول کمیسیون کار شورای ملی مقاومت درباره حادثه دلخراش جانباختن کارگران در پالایشگاه تهران

عباس داوری مسئول کمیسیون کار شورای ملی مقاومت
عباس داوری مسئول کمیسیون کار شورای ملی مقاومت
در ارتباط با دلایل واقعی تلفات قابل‌توجه حوادث کارگری، آقای عباس داوری، مسئول کمیسیون کار شورای ملی مقاومت ایران گفت:
با سلام به بینندگان عزیز سیمای آزادی و با درود به روانهای کارگرانی که روز جمعه در پالایشگاه تهران قربانی زیرپاگذاشتن شناخته شده‌ترین قوانین و ضوابط کار توسط رژیم شدند.

هم‌چنان که می‌دانید روز جمعه حوالی ساعت 16بوقت تهران انفجاری دریکی از بخشهای پالایشگاه تهران رخ داد که متأسفانه باعث کشته شدن حداقل 7کارگر وزخمی شدن تعداد دیگری گردید.

مطابق تمامی قوانین و ضوابط کارگری محیطهای کار باید متناسب باخطرناک بودن آنها از نظر ایمنی، لوازم و تجهیزات کافی را داشته باشند. تا جان کارگران را در مواقع خطر نجات دهد ولی کارفرما ملتزم به تأمین لوازم و تجهیزات ایمنی درکارهایی مانند کار در پالایشگاه که جزء محیطهای خطرناک کاری محسوب می‌شه، باشد.

اما در رژیم ضدبشری آخوندی همه چیز از چپاول و حداکثر استثمار از کارگران بنا شده و هیچ توجه‌ای به سلامتی کارگر درمحیطهای کار صورت نمی‌گیرد.

تلویزیون رژیم علت آتش سوزی، نشتی مواد آتش زا در یکی از واحدهای تقطیر بوده باید تأکید کنم اگر استانداردهای ایمنی کاررعایت می‌شد مطلقاً چنین حادثه‌یی رخ نمی‌داد. اما رژیم بهایی به جان کارگران نمی‌دهد در حالیکه تمام مؤسسات در دست خامنه‌ای و سپاه پاسداران و خود دولت است حالا می‌خواهند هرچه بیشتر شیره جان کارگران را تا جایی که بتوانند بکشند تا هزینه آدمکشی خودشان از در سوریه و عراق و یمن بدهند و هیچ اهمیتی به مسائل ایمنی محیطهای کار نمی‌دهند.

قبلا هم خبرگزاری مهر نوشته بود که 15000حادثه دیده، حادثه دیده کارگری که در دنیای کار رکوددار است در سال 95 وجود داشته.
در حالیکه مطابق قانون خود رژیم بخش چهارم دارد به‌نام حفاظت فنی و بهداشت از کارگران اختصاص دارد به همین موارد و مطابق مواد 85تا 95باید محیطهای کار از نظر ایمنی وماشین‌آلات تماماً چک شده و الزامات و تجهیزات لازم برای ایمنی و حفاظت فنی هم انجام بشه و وزارت کار موظف است که بازدیدهای از این محیطهای کار برای اطمینان از رعایت مسائل ایمنی به‌عمل بیاوره.

اما در رژیم های آخوندی همان‌طور همان‌طور که گفتم همه چیز برمبنای چپاول بیشتر از کارگران است و بیشتر از 90درصد ازکارگران ما مشمول قانون کار خود رژیم هم نیستند.

در پایان می‌خو استم به خانواده کارگران، به‌خصوص خانواده دارابی که در این حادثه سه نفر ازعزیزانشان و نان آور خودشان را از دست دادند تسلیت می‌گویم و امیدوارم با سرنگونی این رژیم کارگران مابه حقوق خودشان برسند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e23c48dd-d7d7-41bd-add6-da39a23e8008"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات