728 x 90

فهرست جدید تحریم‌های آمریکا علیه روسیه

تحریم‌های آمریکا علیه روسیه
تحریم‌های آمریکا علیه روسیه
بنا‌ به خبرهای منتشر شده دولت آمریکا دهها شرکت روسی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است. بیشتر این شرکتها در حوزه تولید اسلحه و تجهیزات جنگی فعال هستند. شرکتهای آمریکایی مجاز نیستند که با این شرکتها همکاری تجاری داشته باشند.

روز شنبه ۶ آبانماه جاری وزارت‌خارجه آمریکا اقدام به انتشار فهرستی از شرکتهای روسی کرد که با سرویس‌های اطلاعاتی و بخشهای دفاعی روسیه کار می‌کنند. هر فرد و شرکتی که از این پس با شرکتهای نام‌برده در این فهرست همکاری کند، با تحریم‌های آمریکا مواجه خواهد بود.

فهرست وزارت امور خارجه آمریکا ۳۹شرکت روسی را دربرگرفته است. شرکت "آلماز آنتی" که تولیدکننده سلاح مشهور "کلاشنیکوف" است و شرکت "کشتی‌سازی روسیه آدمیرالتی" و شرکتهای "روس‌ آبارون اکسپورت"، "ایژماش"، "روس‌تک"، "میگ"، "سوخوی"، "توپولف" و کارخانه "اورال واگن" از جمله مؤسسات تحریم‌شده روسی هستند.

علاوه بر شرکتهای یادشده، برخی نهادهایی که در بخش‌های اطلاعاتی و امنیتی روسیه فعال هستند نیز در فهرست تحریم‌ها قرار دارند. سرویس اطلاعات فدرال و سرویس اطلاعات خارجی و اطلاعات نیروهای مسلح روسیه از جمله این نهادها هستند.

هدف تنظیم‌کنندگان این قانون مجازات روسیه به‌دلیل نقش این کشور در بحران اوکراین و اعمال نفوذ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکاست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8dcaaa1c-c6a6-4073-b495-dde1faa42a11"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات