728 x 90

پروژه ۵۰۰میلیارد دلاری در شمال عربستان سعودی

پروژه ۵۰۰میلیارد دلاری در شمال عربستان
پروژه ۵۰۰میلیارد دلاری در شمال عربستان
ولیعهد عربستان سعودی اعلام کرد  یک منطقه اقتصادی در مناطق مشترک میان مصر و اردن و عربستان ایجاد خواهد کرد. نام این برنامه اقتصادی نیوم است.

تلویزیون العربیه 5آبان 96
این منطقه شهری است در شمال عربستان سعودی در امتداد خلیج عقبه با مساحت ۲۶هزار و ۵۰۰کیلومتر و طول ۴۶۸کیلومتر. در مجاور خاک کشورهای اردن و مصر که به‌منظور سرمایه‌گذاریهای مشترک میان سه قاره ایجاد خواهد شد.
سرمایه‌یی که در این طرح اقتصادی بکار گرفته خواهد شد ۵۰۰میلیارد دلار است که توسط صندوق سرمایه‌گذاریهای سعودی و سرمایه‌گذاران محلی و بین‌المللی پرداخت خواهد شد.

عربستان سعودی اعلام کرد که هیأت ویژه‌یی به‌ریاست ولیعهد سعودی امیر محمد بن سلمان تشکیل خواهد داد تا این پروژه را زیر نظر داشته باشد. قرار است که اولین مرحله پروژه تا سال ۲۰۲۵ به اتمام برسد.

ولیعهد سعودی گفت این طرح سه بخش دارد. بعضی از آنها سنتی و بعضی غیرسنتی است.
او گفت برای این طرح کارشناسان بسیاری تشکیل جلسه دادند و قرار است که طرحی فوق‌العاده باشد.

پروژه نیوم در مکانی ویژه میان سه قاره قرار دارد و راههای آبی و هوایی از آن می‌گذرد. ده درصد از تجارت جهانی از این منطقه می‌گذرد. در این منطقه تجاری که در مجاور دریای سرخ قرار دارد ۵۰جزیره وجود دارد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/44577443-08a2-4ad3-873a-65fa307ec4bd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات