728 x 90

ضرورت برچیدن شبه‌نظامیان رژیم ایران در عراق

رکس تیلرسون به نیروهای وابسته به رژیم ایران در عراق:  به خانه‌های خود بر گردید
رکس تیلرسون به نیروهای وابسته به رژیم ایران در عراق: به خانه‌های خود بر گردید
رکس تیلرسون می‌گوید:‌ با اتمام جنگ علیه داعش شبه‌نظامیان باید به کشور خود بازگردند

تلویزیون فرانس 24روز سه‌شنبه 2آبان 96:
شما نمی‌توانید افرادی را که اماده مذاکره نیستند به مذاکره وادار کنید، این چیزی بود که وزیر خارجه آمریکا رکس تیلرسون بعد از ملاقات در عربستان سعودی و قطر ابراز کرد. این یکشنبه رکس تیلرسون برای حل اختلاف طولانی میان دوحه و تعدادی از همسایگانش فشار آورد. تیلرسون هم‌چنین در حالیکه جنگ علیه داعش رو به اتمام است از شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران خواست عراق را ترک کنند.

خبرنگار فرانس ۲۴:‌ در حالی که تنشها میان واشینگتن و تهران تشدید می‌شود پیام رکس تیلرسون به نیروهای شبه‌نظامی که در عراق هستند پیام روشنی بود:
رکس تیلرسون: «قطعاً شبه‌نظامیان رژیم ایران که در عراق می‌باشند اکنون که جنگ علیه داعش به اتمام می‌رسد باید به کشور خود بازگردند و به مردم عراق اجازه دهند تا زندگی خود را به کمک همسایگانشان بازساری کنند».

این سخنان تیلرسون یک هفته بعد از آن است که دونالد ترامپ رژیم ایران را متهم به فعالیتهای بی‌ثبات کننده در منطقه کرد. وی تهدید کرد به توافق اتمی سال 2015 با رژیم ایران خاتمه دهد.

نیروهای عراقی با حمایت نیروهای آمریکایی در کنار شبه‌نظامیان شیعی با داعش می‌جنگیدند. شبه‌نظامیانی که توسط رژیم ایران تأمین مالی می‌شدند.

تیلرسون اکنون تلاش‌هایی را برای تقویت نفوذ عربستان سعودی درخاورمیانه انجام می‌دهد. وزیر خارجه آمریکا در اولین جلسه مشترک عراق و سعودی شرکت کرد.

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان:‌ این بسیار مهم است زیرا که دوکشورما (عربستان و عراق) در تمامی زمینه‌ها بهترین روابط را دارند. تمایل طبیعی میان مردم دو کشور مختل شده بود ما اکنون تلاش می‌کنیم زمینه‌های از دست رفته را بسازیم.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/739a9d8d-ef6b-44cf-9dab-2780c22d7f52"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات