728 x 90

پیشنویس طرح سنای آمریکا برای سخت‌ترکردن توافق اتمی با رژیم ایران

سناتور تام کاتن و سناتور  باب کورکر
سناتور تام کاتن و سناتور باب کورکر
خبرگزاری رویتر امروز چهارشنبه 3آبان 96 اعلام کرد به پیشنویس طرح سنای آمریکا برای سخت‌تر کردن شرایط توافق اتمی با رژیم ایران دست یافته است.

بر اساس این طرح که توسط سناتور باب کورکر و سناتور تام کاتن تدوین شده اگر رژیم ایران اقدام به آزمایش موشک بالستیک با قابلیت کلاهک اتمی بکند یا از بازدید بازرسان از سایتهای نظامی ممانعت به‌عمل آورد تحریمها بر می‌گردند.
این طرح بعد از اعلام استراتژی دونالد ترامپ علیه رژیم ایران در 13اکتبر تدوین شده است.

به گفته رویتر سناتور باب کورکر با همکاران دموکرات خود در سنا دیدار داشته است و احتمالاً برخی از آنها از این طرح حمایت می‌کنند.

پیش از رویتر، خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز اعلام کرده بود که به مفاد طرح کورکر ـ کاتن دست یافته است. در گزارش آسوشیتدپرس در ۲۸مهر ماه 96 نیز به مواردی چون بازگشت تحریم‌ها علیه رژیم تهران، در صورت آزمایش‌ ، ساخت یا توسعه موشکهای بالیستیک قاره‌پیما با قابلیت حمل کلاهک‌ اشاره شده بود

هم‌چنین هرتلاش رژیم ایران برای تبدیل ابزارها یا حامل‌های پرتاب ماهواره به موشکهای بالیستیک قاره‌پیما مشمول تحریمها خواهد شد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7cce8d45-2686-453d-9e1a-d4d6d1a30b0d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات