728 x 90

تعداد قربانیان ۲حمله تروریستی افغانستان به ۷۲رسید

مسجد امام زمان در افغانستان
مسجد امام زمان در افغانستان
تعداد قربانیان دو حمله تروریستی روز جمعه ۲۸مهرماه ۹۶در کابل و غور در غرب افغانستان دست‌کم به ۷۲تن رسید. هم‌چنین دهها نفردیگر زخمی شدند که در میان آنها تعدادی کودک نیز دیده می‌شوند. سخنگوی وزارت کشور افغانستان شمار قربانیان این حادثه تروریستی را تأیید کرده است.


شبه‌نظامیان داعش مسئولیت حمله تروریستی به مسجدی در غرب کابل را به عهده گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا حملات تروریستی روز گذشته در افغانستان را محکوم کرد.

هدر نائِرت سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا با انتشار پیامی ضمن محکوم کردن حملات تروریستی روز جمعه در کابل و ولایت غور در شمال غرب افغانستان، بر ادامه حمایت واشینگتن از این کشور تأکید کرد.

در پیام سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا آمده است: "آمریکا، حملات تروریستی روز جمعه در کابل و غور و هم‌چنین دیگر حملاتی که طی هفته جاری در افغانستان اتفاق افتاده را به‌شدت محکوم می‌کند. از واکنش دولت و نیروهای امنیتی افغانستان به این حملات قدردانی می‌کنیم".

خاطرنشان می‌شود روز پنجشنبه 27مهر نیز یک پایگاه نظامی در استان قندهار هدف حمله گروهی از مهاجمان انتحاری قرار گرفته و بیش از 40تن کشته شدند. هم‌چنین روز سه‌شنبه 25مهر بر اثر حمله شبه‌نظامیان طالبان در استان پکتیا و غزنه افغانستان بیش از 70نفر کشته شدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/71995879-b5f5-44ab-9203-e8f62eb885e9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات