728 x 90

محکومیت نقش بی‌ثبات کننده رژیم ایران در جلسه شورای امنیت

سخنرانی منال رضوان نماینده عربستان سعودی در جلسه شورای امنیت
سخنرانی منال رضوان نماینده عربستان سعودی در جلسه شورای امنیت
در جلسه شورای امنیت ملل‌متحد سخنرانان نقش بی‌ثبات کننده رژیم ایران را محکوم کردند.

در جلسه‌یی که 27مهر 96 در شورای امنیت برای بررسی وضعیت خاورمیانه برگزار شده بود، خانم منال رضوان هماهنگ‌کننده هیأت عربستان سعودی در سازمان ملل‌متحد تصریح کرد:‌ رژیم ایران از برداشته شدن مجازاتهای توافق اتمی سوء‌استفاده می‌کند تا منطقه را بی‌ثبات کند و برنامه موشکی خود را گسترش دهد.

او گفت کشورش برای از بین بردن خطر تروریستی رژیم ایران در سوریه و تمامی منطقه از استراتژی اعلام شده توسط دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا حمایت می‌کند.

نماینده عربستان سعودی اضافه کرد در گذشته عربستان سعودی با این ایمان که جلوگیری از تسلیحات کشتار جمعی در منطقه و جهان ضروری است این توافق را مورد تأیید قرار داده بود ولی رژیم ایران درآمدهای اقتصادی ناشی از برداشته شدن مجازات ها را برای ادامه بی‌ثباتی در منطقه بکار گرفته است. هم‌چنین این رژیم برنامه موشکهای بالستیکی خود را توسعه داده، و از طریق سپاه پاسداران، شبه‌نظامیان حزب‌الله و حوثی از تروریسم حمایت می‌کند. ما از دولت آمریکا می‌خواهیم برای مقابله با سیاستهای خصمانه رژیم ایران با هم‌پیمانانش در منطقه کار کند.

در این جلسه نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز از شورای امنیت خواست که سیاست هایش علیه رژیم ایران را تغییر دهد. او تأکید کرد شورای امنیت می‌بایست مماشات با رژیم ایران را که آنها را خصمانه و بی‌ثبات کننده و ناقض قوانین بین‌المللی توصیف می‌کرد متوقف کند.

نیکی هیلی گفت:‌ رژیم ایران می‌بایست به‌خاطر برخوردهای خصمانه و بی‌ثبات کننده‌اش مورد بازخواست قرار گیرد. شورای امنیت فرصت دارد که سیاستش در قبال رژیم ایران را تغییر دهد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/64d8ee19-4b49-4044-9841-d726fc934976"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات