728 x 90

معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا: ترامپ اجازه اقدامات بیشتری علیه مأموران وابسته به سپاه پاسداران را صادر کرده است

معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا
معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا
سیگال مندلکر معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور اطلاعات مالی و تروریسم اعلام کرد: علاوه بر نام‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران، رئیس‌جمهور آمریکا به این وزارتخانه اجازه داده که در ماه جاری میلادی، علیه مقامات، مأموران و وابستگان به سپاه پاسداران دست به اقدامات بیشتری بزند. نام‌گذاری سپاه پاسداران... فشار را بر آن افزایش می‌دهد و هم‌چنین ماهیت شرورانهٴ آن‌را برجسته می‌سازد».

وی اضافه کرد: «سپاه پاسداران... کمک کرده تا (رژیم) ایران به حکومت اصلی حامی تروریسم در جهان تبدیل شود... سپاه پاسداران سلاح اصلی (رژیم) ایران برای پیشبرد اهداف افراطی خود بوده و کمک حیاتی را برای حزب‌الله، رژیم اسد، حوثی‌ها در یمن، شبه‌نظامیان شیعی در عراق و دیگران فراهم می‌کند. سپاه بخش‌های عظیمی از اقتصاد ایران را تحت کنترل دارد؛ این امر توان آن‌را برای حمایت از این گروهها و غنی‌کردن اعضایش، افزایش می‌دهد... ما به بخش خصوصی گفته‌ایم... ، کسانی که با نهادهای تحت کنترل سپاه معامله می‌کنند، باید خودشان ریسک آن‌را برعهده بگیرند».

در ادامه سخنانش، گفت: «نبرد ما علیه فعالیت‌های شرورانهٴ (رژیم) ایران بسا فراتر از سپاه پاسداران است. ما به هدف قرار دادن شدید نهادهای قدرت حکومتی در ایران که به بی‌ثباتی دامن می‌زنند و از تروریسم حمایت می‌کنند، ادامه خواهیم داد».

معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا ضمن برشمردن جنایت‌های رژیم در داخل و صدور تروریسم آن به کشورهای منطقه، گفت: «حمایت حکومتی (رژیم) ایران از تروریسم، بی‌مانند است... سکوت استراتژیک با کره شمالی کارایی نداشت و با (رژیم) ایران نیز کارایی نخواهد داشت».

معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور اطلاعات مالی و تروریسم سپس با تأکید بر این‌که استراتژی جدید آمریکا برای مقابله با «نفوذ بی‌ثبات‌کننده و حمایت رژیم» از تروریستها و شبه‌نظامیان طراحی شده است، 4هدف اصلی این استراتژی را چنین برشمرد:
اول: خنثی‌کردن فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده رژیم و جلوگیری از تجاوزات آن، به‌خصوص حمایتش از تروریسم و شبه‌نظامیان با تمرکز بر روی فعالیت‌های رژیم در خاورمیانه و افغانستان.

دوم: جلوگیری از تأمین مالی فعالیت‌های شرورانهٴ رژیم و به‌ویژه سپاه پاسداران، از جمله تأمین مالی تروریستها و عوامل شبه‌نظامی و هم‌چنین تأمین مالی که سپاه را قادر کرده بخش عظیمی از اقتصاد ایران را به‌سرقت ببرد.

سوم: مقابله با برنامه موشک بالستیک و سایر تسلیحات نامقارن رژیم ایران

و چهارم: جلوگیری از تمامی مسیرهای دستیابی رژیم به تسلیحات اتمی

سیگال مندلکر افزود: «نباید فراموش کنیم که در زمانی نه چندان دور، (رژیم) ایران تأسیسات اتمی خود را در سایت‌های نظامی پنهان کرد تا مانع از کشف آنها بشود. به همین دلیل ممانعت (این رژیم) از دسترسی آژانس به تأسیسات نظامی‌اش، نمی‌تواند تحمل شود... . طی 10ماه گذشته، 72شرکت و نهاد رژیم ایران، چین، لبنان و اوکراین به‌خاطر ارتباط با سپاه پاسداران، برنامه موشکی رژیم ایران و نقض حقوق‌بشر، مورد تحریم قرار گرفته‌اند... ما به افزایش فشار اقتصادی بر شبکه‌های غیرقانونی (رژیم) ایران، با به‌کارگیری تمامی ابزار و اختیارتمان، ادامه خواهیم داد... . ما هم‌چنان به اقدامات جدید برای فشار بر (رژیم) ایران به‌منظور توقف حمایت آن از تروریسم، نقض حقوق‌بشر، ترویج بی‌ثباتی منطقه‌یی ادامه خواهیم داد؛ این اقدامات (ما) در راستای صلح و امنیت بین‌المللی و هم‌چنین به‌سود مردم ایران است که همان‌طور که رئیس‌جمهور گفت، قیمت سنگینی را به‌خاطر خشونت و افراط‌گرایی سران (این رژیم) پرداخته‌ کرده‌اند».

معاون خزانه‌داری آمریکا هم‌چنین تأکید کرد، تا وقتی رژیم در زمینه مجازات تأمین مالی تروریسم اقدامی به‌عمل نیاورد، باید در فهرست سیاه نهاد مالی پولشویی باقی بماند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aa3e5e04-8509-44e7-9ad6-69db47f0d00e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات