728 x 90

استماع در کمیتهٴ امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا - مقابله با مجموعه کاملی از تهدیدات رژیم آخوندی

کمیتهٴ امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا
کمیتهٴ امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا
در جلسه استماع روز چهارشنبه 19مهر96 در کمیتهٴ امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا تحت عنوان «مقابله با مجموعه کاملی از تهدیدات رژیم ایران» که در آستانه اعلام سیاست جدید آمریکا در قبال رژیم آخوندی و به‌ریاست اد رویس رئیس این کمیته و با شرکت اشرف‌نشانها برگزار شد، نمایندگان برجستهٴ هر دو حزب به تشریح دخالتهای تروریستی، تهدید برنامه موشکی و اقدامات سرکوبگرانهٴ رژیم آخوندی علیه مردم ایران پرداختند و به مقابله با آن فراخوان دادند. برخی از نمایندگان ضمن قدردانی از حضور اشرف‌نشانها گفتند که این حضور نشان‌دهندهٴ این است که مردم ایران، مخالف رژیم سرکوبگر حاکم هستند.

در این جلسه، 4تن از مقامهای پیشین و کارشناسان ارشد به‌عنوان شهود شرکت داشتند.
استماع در کمیتهٴ امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا
اد رویس رئیس کمیتهٴ خارجی مجلس نمایندگان
 
اد رویس رئیس کمیتهٴ خارجی مجلس نمایندگان در سخنرانی افتتاحیه خود با اشاره به استمرار تروریسم و دخالتهای رژیم بعد از توافق اتمی، گفت: متأسفانه و بگونه‌یی قابل پیش‌بینی، رژیم تهران به‌روشنی خود را (حکومتی) می‌بیند که از ایدئولوژی و خشونت (خود) برای بی‌ثبات کردن همسایگانش استفاده می‌کند. سپاه پاسداران این رژیم در عراق و سوریه از جنگ علیه داعش سوء‌استفاده کرده تا شبه‌نظامیانش علیه مردم سوریه سبعیت بخرج دهند و در حالی‌که داعش مناطق خود را از دست می‌دهد تهدید واقعی این است که به جای داعش یک نوع تروریسم افراط‌گرای اسلامی دیگر جای آن را بگیرد.

رئیس کمیتهٴ خارجی کنگره در بخش دیگری از سخنانش درباره توافق اتمی گفت، به‌رغم کاستی‌های بسیار این توافق نظرم این است که حالا ما باید به‌شدت تمام آن‌را اعمال کنیم. باید با متحدان خود کار کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که بازرسان بین‌المللی دسترسی بیشتری به سایت‌های اتمی احتمالی داشته باشند و همان‌طور که متحدان ما آن‌را به‌رسمیت شناخته‌اند، باید به کاستی‌های بندهای مهلت‌دار توافق بپردازیم.

اد رویس در پایان سخنان خود، تأکید کرد:
سرانجام ما باید از مردم ایران حمایت کنیم که خواهان زندگی بهتر و آزادی بیشتر به‌جای رنج‌ کشیدن تحت سرکوب بی‌رحمانه یک رژیم هستند که انگیزش ایدئولوژیکی و نفرت دارد. ما سوء نیتی علیه مردم ایران نداریم. این حکومت آنهاست که به‌شدت ما و متحدان ما را تهدید می‌کند. این رویکردی است که به‌نظر من آمریکا در جهت امنیت ملی ما باید اتخاذ کند... امیدوارم که پرزیدنت یک مسیر برای مقابله با مجموعه کاملی از تهدیدات (رژیم) ایران را تعیین کند.

در جلسه استماع کمیتهٴ خارجی کنگره علاوه بر سخنرانان‌هایی که گزارشی فشرده از اظهارات آنها از سیمای آزادی به اطلاع بینندگان رسیده است، 4شاهد و شمار دیگری از نمایندگان هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات نیز صحبت کردند.
استماع در کمیتهٴ امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا

جیمز جفری

جیمز جفری رژیم آخوندی را بزرگ‌ترین تهدید خاورمیانه دانست، و گفت: «(رژیم) ایران باید اولین اولویت آمریکا در منطقه باشد... به‌طور مشخص ما باید توجه و منابع خود را از کارزار تقریباً پایان یافته داعش به (رژیم) ایران معطوف کنیم».

استماع در کمیتهٴ امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا
ژنرال چاک والد
 
ژنرال چاک والد در سخنان خود بر استمرار فریبکاریهای اتمی رژیم تأکید کرد، و گفت: «در رابطه با بازرسی‌ها... هیچ‌یک از ما نباید این‌قدر ساده‌لوح باشیم که فکر کنیم (رژیم) ایران با آن تأسیسات نظامی مشغول تقلب در توافق نیست... من 99/99% فکر می‌کنم که (رژیم) ایران در حال تقلب در توافق (اتمی) است».

وی بر لزوم برخورداری از گزینهٴ نظامی علیه رژیم تأکید کرد، و گفت: «ما باید سیاستی داشته باشیم... که اجازه ندهد (رژیم) ایران آینده سوریه را بعد از داعش دیکته کند و مسیر زمینی خود را تشکیل دهد... این تدابیر تهاجم (رژیم) ایران را بدون توجه به این‌که برجام چه خواهد شد، عقب خواهد راند و مانع پیشرفت رژیم بسوی توانمندی اتمی‌اش می‌شود».

در اجلاس استماع در کمیته خارجی، قاضی تدپو رئیس زیرکمیته تروریسم، دینا روهرا باکر رئیس زیرکمیته اروپا- آسیا و تهدیدات بالقوه و نمایندگان کنگره تام گرت و اسکات پری، با قدردانی از شرکت اشرف‌نشانها تأکید کردند که حضور آنها گواه این واقعیت است که مردم ایران این رژیم دیکتاتور و تروریست را نمی‌خواهند.
استماع در کمیتهٴ امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا
دینا روهرا باکر رئیس زیرکمیتهٴ اروپا-آسیا
 
دینا روهرا باکر رئیس زیرکمیتهٴ اروپا-آسیا و تهدیدات بالقوه در سخنان خود، گفت:
ما راههای دیگری برای اعمال فشار روی آخوندهای (حاکم بر) ایران داریم. ما دوستانی در این‌جا داریم با لباس‌های زرد که این‌جا هستند تا به ما یاد‌آوری کنند که مردم ایران آخوندهای سرکوبگر را که مردم را می‌کشند دوست ندارند. ما بلوچ‌ها، آذریها و کردها را داریم و همهٴ آنها فکر می‌کنند که سرکوب شده‌اند. ما هنوز از اینها برای اعمال فشار روی (رژیم) ایران استفاده نکرده‌ایم... رئیس اد رویس در سخنان افتتاحیه خود به این واقعیت اشاره کرد که مردم ایران دشمن ما نیستند، مردم ایران دشمن ما نیستند بلکه رژیم آخوندها (دشمن ما است).

استماع در کمیتهٴ امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا
قاضی تد پو رئیس زیرکمیتهٴ تروریسم در کمیتهٴ خارجی
 
قاضی تد پو رئیس زیرکمیتهٴ تروریسم در کمیتهٴ خارجی نیز در سخنان خود، گفت:
گروهی از افراد این‌جا هستند که خانواده‌ و دوستانی دارند که سالیان شکنجه، مفقود و زندانی شده‌اند، به‌خاطر رژیمی که می‌خواهد آمریکا را نابود کند. من از این‌که آنها این‌جا هستند آنان را ستایش می‌کنم. با این افراد صحبت کنید و ببینید که چگونه خانوادهٴ آنها در ایران شکنجه شده و هم‌چنان شکنجه می‌شوند، آن هم توسط همان فردی که از لفاظی استفاده می‌کند تا بگوید که می‌خواهد آمریکا را نابود کند. در همه جای خاورمیانه شما می‌بینید که ایران دارد فتنه‌انگیزی می‌کند. ما هفته قبل یک استماع در کمیته تروریسم داشتیم و از این نقشه استفاده کردیم تا درباره این واقعیت صحبت کنیم که (رژیم) ایران در حال استفاده از گروه‌های تروریستی در افغانستان، عراق، سوریه، یمن، کرانه غربی، نوار غزه، بحرین و لبنان هستند. هر کجایی که در خاورمیانه هرج و مرج هست حکومت ایران آنجاست و از از طریق سپاه پاسداران یا گروه‌های تروریستی کارش را انجام می‌دهد.
استماع در کمیتهٴ امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا
تام گرت
 
تام گرت از دیگران اعضای کنگره در این جلسه با اشاره به حضور اشرف‌نشانها، گفت:
این رژیم پرونده‌یی دارد که در این جلسه به آن اشاره نشد؛ ولی توسط افرادی که در این‌جا نشسته‌اند بیان می‌شود. در سالهای 1979، 1982، 1996 و 2009 در انقلاب مردم علیه این رژیم قیام کردند و در اغلب موارد آمریکا عقب نشست و هیچ کاری نکرد در حالی که آنها توسط نیروی قدس کشته می‌شدند. تعداد ایرانی‌هایی که توسط این رژیم کشته شده‌اند به نسبت جمعیت آن معادل تعداد کشته‌های ما در جنگ جهانی دوم است.

استماع در کمیتهٴ امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا
اسکات پری
 
نماینده کنگره اسکات پری نیز در سخنانش را رژیم آخوندی را رژیمی فریبکار دانست، و گفت: «(رژیم ایران) دروغگو، حقه‌باز و دزد است. اگر حرف مرا باور نمی‌کنید از این دوستان در این‌جا سؤال کنید... این دوستان می‌دانند که ما چه موجوداتی سر و کار داریم. همهٴ ما می‌دانیم با چه چیزی مواجه هستیم».

در پایان این جلسه، اد رویس رئیس کمیتهٴ خارجی تأکید کرد: «یک اتفاق‌نظر گسترده و دو حزبی وجود دارد که (رژیم) ایران یک تهدید مرگبار محسوب می‌شود... ما خواهان پیش‌بردن سیاستی هستیم که با این رژیم افراطی مقابله کند. ایده‌هایی که از این استماع می‌گیریم در چگونگی انجام این کار بسیار کمک‌کننده است».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7b0f1d40-7a32-4769-84cb-95d28453276f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات