728 x 90

کشف هرم جدید در مصر

اهرام ثلاثه در مصر
اهرام ثلاثه در مصر
وزارت آثار باستانی مصر روز پنچ‌شنبه ۲۰مهر 96 با انتشار اطلاعیه‌یی خبر از کشف یک هرم جدید تاریخی توسط یک تیم باستان‌شناسی دانشگاه ژنو در قاهره داد.

در این بیانیه آمده است این تیم حفاری یک هرم کوچک از گرانیت صورتی ساخته شده را در گورستان باستانی سقاره در قسمت غربی جیزه کشف کردند.

فیلیپ کولومبرت رئیس این تیم باستان شناسی در توصیف هرم گفت: «این هرم کوچک که ارتفاع آن، 130سانتیمتر و عرض پایه آن 110سانتیمتر است، احتمال دارد در دوران انخنس پی پی 2ملکه سلسله ششم فراعنه (2345-2181قبل از میلاد) ساخته شده باشد».

این تیم حفاری هفته گذشته نیز یک قطعه بزرگ ستون سنگی مربوط به ملکه انخنس پی پی 2مادر شاه پی پی 2را کشف کرده بودند.

بیشتر بخوانید:
مصر از کشف یک هرم باستانی ۳۷۰۰ساله خبر داد
مصر روز گذشته 15فروردین 96 خبر از کشف یک هرم 3700ساله در نزدیکی قاهره، پایتخت این کشور خبر داد.
در این کشف بخشی از یک سرسرا و تخته سنگهایی منقش به خطوط هیروگلیف به چشم می‌خورد که نشان از تعلق این هرم به سلسله سیزدهم فراعنه در این کشور می‌باشد.
به گفته وزارت امور باستانی مصر حفاریها برای کشف بیشتر بخشهای این هرم ادامه دارد.
کشف هرم ناشناخته در استپ های دوردست قزاقستان
کارشناسان هرم ناشناخته‌ای را در استپ های دور افتاده قزاقستان کشف کردند که 6هزار کیلومتر از قاهره مصر فاصله دارد.
برخلاف دیگر هرم های ساخته شده در گوشه و کنار جهان، این هرم بسیار شبیه اهرام مصر است با وجود آن که دو منطقه هزاران کیلومتر از یکدیگر فاصله دارند.
اگر چه این هرم در حالت نیمه ویرانه است، اما کارشناسان معتقدند که از نظر ساختمان شبیه هرم معروف 'زوسر' در مصر است با این تفاوت که این هرم 1000سال پیش از 'زوسر' ساخته شده است.
این کشف حیرت‌آور را 'مؤسسه باستانشناسی ساریاکینسکی' در شهر قرغندی در کشور قزاقستان یک‌سال پیش انجام داد، اما محققان تصمیم گرفتند خبر آن را پس از انجام آزمایشهای بیشتر منتشر کنند.
به گزارش سایت 'اینشنت کد' ، اکنون باستانشناسان قصد دارند که حفاریهای بیشتری برای یافتن مقبره پنهان در دل این هرم را در روزهای آینده انجام دهند.
ویکتور نووژنف، باستانشناس دانشگاه قرغندی، گفت: 'این هرم 3هزار سال پیش در 'سریاکه' و برای یکی از رهبران مقتدر محلی در عصر پایانی برنز ساخته شده است و کار برای گشودن مقبره درونی این هرم در روزهای آینده آغاز می‌شود“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3819a9f2-dd29-43c8-9648-d53937d0ac7f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات