728 x 90

کنفرانس به‌مناسبت روز جهانی علیه اعدام حمایت از جنبش دادخواهی شهیدان قتل‌عام ۶۷

کنفرانس در برلین به‌مناسبت روز جهانی علیه اعدام حمایت از جنبش دادخواهی شهیدان قتل‌عام 67
کنفرانس در برلین به‌مناسبت روز جهانی علیه اعدام حمایت از جنبش دادخواهی شهیدان قتل‌عام 67
به‌مناسبت 10اکتبر روز جهانی علیه اعدام و در حمایت از جنبش دادخواهی شهیدان قتل‌عام 1367، کنفرانسی با شرکت شماری از نمایندگان مجلس فدرال آلمان، شخصیتهای سیاسی، وکلای برجسته، مدافعان حقوق‌بشر و نمایندگانی از جوامع ایرانیان مقیم آلمان، در دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در برلین، برگزار شد.

سخنرانان در این کنفرانس، اعدامهای فزاینده در ایران توسط رژیم آخوندی به‌عنوان رژیم رکورددار اعدام در جهان را محکوم کردند و دولت آلمان را فراخواندند تا روابط با این رژیم را به توقف اعدامها در ایران مشروط کند

سخنرانان هم‌چنین بر ضرورت یک تحقیقات بین‌المللی در مورد قتل‌عام 67 به‌منظور روشن شدن ابعاد این جنایت و برای محاکمه عاملان و آمران این قتل‌عام تأکید کردند

سخنرانان در این کنفرانس عبارت بودند از:
 
اوتو برنهارد رئیس کمیته همبستگی برای ایران آزاد در آلمان و عضو هیأت‌رئیسه بنیاد کنراد آدنائر
مارتین پاتسلت نماینده مجلس فدرال آلمان از حزب حاکم دموکرات‌مسیحی
کلاوس دیتر گروهلر نماینده مجلس فدرال از حزب حاکم دموکرات‌مسیحی
لئو داوتسنبرگ عضو سابق رهبری فراکسیون دموکرات ‌مسیحیان در مجلس فدرال آلمان
برند هویزلر، وکیل برجسته برلین
کریستیان سیمرمن، رئیس دفتر حقوق‌بشر برلین
و دکتر معصومه بلورچی نماینده شورای ملی مقاومت ایران در آلمان

در این کنفرانس شماری از زندانیان سیاسی، شاهدان و خانواده‌های شهیدان، به ادای شهادت در مورد جنایات رژیم در قتل‌عام 67 پرداختند.

 

اوتو برنهارد رئیس کمیته همبستگی برای ایران آزاد
کنفرانس به‌مناسبت روز جهانی علیه اعدام حمایت از جنبش دادخواهی شهیدان قتل‌عام ۶۷
اوتو برنهارد رئیس کمیته همبستگی برای ایران آزاد و عضو هیأت‌رئیسه بنیاد کنراد آدنائر در سخنرانی خود پس از اشاره کوتاهی به پیروزی بزرگ مقاومت ایران در انتقال جمعی مجاهدین از لیبرتی و شکست توطئه‌های رژیم برای نابودی جمعی مجاهدین، از جمله گفت: ما باید همواره درباره اتفاقاتی که در سال ۱۳۶۷ (۱۹۸۸) افتاد، فکر کنیم. نباید فراموش کنیم، که در این سال ۳۰۰۰۰زندانی سیاسی مخالف در زندانها، اعدام شدند. هدف اصلی ما باید این باشد که این بی‌عدالتی و چنین نقض فاحش حقوق‌بشر به دادگاه بین‌المللی ارجاع شود. تنها در این صورت است که می‌توان اطمینان داشت که مسئولان و دست اندکاران این جنایات وحشیانه که امروز در رده‌های بالای حکومت قرار دارند، به پاسخگوی جنایاتشان باشند.

این بسیار طبیعی است که آنها از تحقیقات بترسند، تا زمانی که پرونده این جنایات توسط دادگاه بین‌المللی مورد بررسی و مسببین این جنایات مورد بازخواست قرار نگیرند، هرگز ساکت نخواهیم ماند.

مارتین پاتسلت نماینده مجلس فدرال آلمان از حزب حاکم دموکرات‌مسیحی
کنفرانس به‌مناسبت روز جهانی علیه اعدام حمایت از جنبش دادخواهی شهیدان قتل‌عام ۶۷
مارتین پاتسلت نماینده مجلس فدرال آلمان از حزب حاکم دموکرات‌مسیحی در سخنانش با یادآوری جلسات آتی سازمان ملل برای بررسی وضعیت حقوق‌بشر، خواستار توجه به وضعیت حقوق‌بشر در ایران به‌ویژه قتل‌عام 67 شد.

وی سپس با اشاره به 30000زندانی سیاسی که در سال 67 توسط جلادان ولایت فقیه قتل‌عام شدند گفت:
همه آنها تنها به این دلیل که فقط عضو گروهی از انسانها بودند که می‌خواستند یک ایران نو بنا کنند؛ و یا این‌که فقط از این گروه حمایت می‌کردند، جانشان را از دست دادند

مارتین پاتسلت با یادآوری محاکمه جنایتکاران در جریان جنگ جهانی دوم که تا سالهای اخیر هم ادامه داشته است خواستار تشکیل یک کمیته تحقیق بین‌المللی درباره قتل‌عام 67 شد.

لئو داوتسنبرگ عضو سابق رهبری فراکسیون دموکرات‌مسیحی در مجلس فدرال آلمان
کنفرانس به‌مناسبت روز جهانی علیه اعدام حمایت از جنبش دادخواهی شهیدان قتل‌عام ۶۷
لئو داوتسنبرگ عضو سابق رهبری فراکسیون دموکرات‌مسیحی در مجلس فدرال آلمان سخنران دیگر این کنفرانس بود. وی گفت: با توجه به روز جهانی علیه اعدام و فعالیتی که توسط رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران، برای دادخواهی قتل‌عام سال 1988 آغاز شده و گسترش یافته است، و هم‌چنین در شرایطی که اکنون موضوع حقوق‌بشر در ایران یکبار دیگر در اجلاس آتی سازمان ملل مطرح می‌شود، باید گذشته جمهوری اسلامی با سی هزار اعدام که در سال ۶۷ و بر طبق فتوای خمینی صورت گرفت، موضوع بحث قرار بگیرد. بارها تأکید شده است که یک ظلم و بیعدالتی رخ داده و عدالت باید اجرا شود. بررسی این موضوع توسط سازمان ملل بخشی از روشنگری و حقیقت یابی حول این رویداد است این موضوع باید در سطح بین‌المللی مطرح و پیگیری شود و عاملان آن که هنوز در مناصب مسئول قرار دارند مورد حسابرسی قرار بگیرند، این سنگ بنایی برای یک ایران آزاد و دموکراتیک است

لئوداوتسنبرگ در ادامه افزود: آنچه در گذشته در ایران رخ داده و اعدامهایی که هم‌اکنون توسط رژیم ایران صورت می‌گیرند، قابل‌تحمل نیستند. اعدام فعالان سیاسی ابزاری برای جلوگیری از تلاشهایی است که توسط مردم ایران برای محقق کردن آزادی صورت می‌گیرند.

کلاوس دیتر گروهلر- نماینده مجلس فدرال از حزب حاکم دموکرات‌مسیحی
کنفرانس به‌مناسبت روز جهانی علیه اعدام حمایت از جنبش دادخواهی شهیدان قتل‌عام ۶۷
کلاوس دیتر گروهلر نماینده مجلس فدرال از حزب حاکم دموکرات‌مسیحی در سخنان خود گفت: توضیحاتی که داده شد ما را به یاد تاریکترین فصل تاریخ آلمان که تنها در کتابهای تاریخ خوانده‌ایم می‌اندازد و هم‌چنین این موضوع برجسته می‌شود که جنایاتی که در مورد آن صحبت شد توسط رژیمی صورت گرفته که هم‌اکنون در فاصله کمی از ما هم‌چنان در ایران در قدرت است.

کلاوس دیتر گروهلر مماشات دولتهای غربی با رژیم آخوندی و چشم بستن بر نقض حقوق‌بشر و اعدامهای روزمره در ایران را محکوم کرد و بر ضرورت اقدامات افشاگرانه علیه جنایات رژیم حاکم بر ایران تأکید کرد.

برند هویزلر حقوقدان و وکیل برجسته برلین
کنفرانس به‌مناسبت روز جهانی علیه اعدام حمایت از جنبش دادخواهی شهیدان قتل‌عام ۶۷
برند هویزلر حقوقدان و وکیل برجسته برلین در سخنان خود درباره قتل‌عام سال 67 با اشاره به پیشرفت جنبش دادخواهی در ایران گفت: حقیقت‌یابی حول بی‌عدالتی در ایران شکست نمی‌خورد. نه تنها بایستی عاملان مستقیم قتل‌عام زندانیان سیاسی و جلادان به پای میز عدالت کشیده شوند، بلکه هم‌چنین افراد پشت پرده و اشخاصی را که 16عضو کمیسیونهای مرگ در سراسر ایران بودند را نیز به محاکمه کشاند.

برند هویزلر سپس به معرفی شماری از سران رژیم که در آن مقطع در مناصب بالای رژیم قرار داشته و از جزئیات این قتل‌عام با خبر بودند پرداخت و آنها را مجرمانی معرفی کرد که باید در دادگاههای عادلانه محاکمه شوند.

کریستیان سیمرمن- رئیس دفتر حقوق‌بشر برلین
کنفرانس به‌مناسبت روز جهانی علیه اعدام حمایت از جنبش دادخواهی شهیدان قتل‌عام ۶۷
کریستیان سیمرمن، رئیس دفتر حقوق‌بشر برلین ضمن بررسی اقدامات مجامع بین‌المللی از جمله دادگاه نورنبرگ و دادگاه ویژه یوگسلاوی برای از بین بردن معافیت از مجازات جنایتکاران گفت این اقدامات نشان می‌دهد که می‌توان به‌عنوان جامعه جهانی با عاملان و متهمان برخورد کرد. به این دلیل نمی‌توان قبول کرد که در مورد قتل‌عام 67هیچ اقدامی صورت نگیرد.

کریستیان سیمرمان در ادامه تأکید کرد که رژیم حاکم بر ایران تنها از جنایتکاران تشکیل شده و برای اولین بار در جهان به‌عنوان تروریسم دولتی در جریان دادگاه میکونوس محکوم شد، وی سپس به بررسی راههای ارجاع پرونده قتل‌عام 67 به دادگاههای بین‌المللی برای محاکمه سران رژیم و عاملان و آمران قتل‌عام 30000زندانی سیاسی پرداخت و به دولت آلمان فراخوان داد تا در اجلاس آتی مجمع عمومی سازمان ملل موضوع قتل‌عام زندانیان سیاسی در ایران را در قطعنامه مربوط به رژیم ایران وارد کند.

دکتر معصومه بلورچی- نماینده شورای ملی مقاومت ایران در آلمان
کنفرانس به‌مناسبت روز جهانی علیه اعدام حمایت از جنبش دادخواهی شهیدان قتل‌عام ۶۷
دکتر معصومه بلورچی نماینده شورای ملی مقاومت ایران در آلمان گفت: ما امروز این‌جا جمع شده‌ایم که زیباترین پاسخ را به قهرمانی کسانی بدهیم که در دفاع آنها از آزادی قیمت سنگینی برای ایستادن روی مواضع خود برای حفظ آزادی و دموکراسی برای مردم ایران و نسلهای بعد دادند. زیباترین پاسخ، شرکت در جنبش دادخواهی خون آنها و محاکمه قاتلان آنهاست که طی نزدیک به سه دهه هم‌چنان در رأس حکومت و در پستهای حساس وزارت هم‌چون وزیر دادگستری به اعدام و کشتار زندانیان ادامه داده‌اند.

معصومه بلورچی با اشاره به استمرار و افزایش سرکوب مخالفان توسط رژیم و دستگیریهای روزانه مردم و جوانان به‌خاطر آزادیخواهی و افزایش اعدامها در شهرهای مختلف در امتداد قتل‌عام 67 برای حفظ رژیم آخوندی خواستار حمایت هرچه بیشتر از جنبش دادخواهی در روزهای سرنوشت سازی که میهن ما در پیش دارد گردید

در این کنفرانس شاهدانی که خود جزو زندانیان در دوره قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال 67بودند، و هم‌چنین خانواده‌های قتل‌عام شدگان مشاهدات خود را از آنچه که در زندانهای رژیم در آن مقطع گذشته تشریح کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1ba5a926-d02c-4cae-9648-a1a3d7cceec8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات