728 x 90

سازمان ملل: تأیید قتل‌عام ۳۰۰۰نفر در میانمار

قتل عام در میانمار
قتل عام در میانمار
دفتر هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل‌متحد اعلام کرد، ارتش میانمار به بهانه مبارزه با شبه‌نظامیان مسلح در آراکان حداقل سه هزار مسلمان را قتل‌عام کرده است.

دفتر هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل‌متحد طی بیانیه‌‌یی از هدف قرار دادن غیرنظامیان به بهانه‌های مختلف خبر داد و اعلام کرد: «تعداد کسانی که از آغاز خشونت‌ها در میانمار در 25آگوست از ایالت آراکان گریخته و خود را به بنگلادش رسانده‌اند به 519هزار رسیده است. حداقل 3هزار غیرنظامی قتل‌عام و تلاش هزاران تن دیگر برای بقا ادامه دارد».
جوئل میل لن، سخنگوی سازمان بین‌المللی مهاجرت، در گزارش خود در تاریخ ۱۵مهر 96 اعلام کرد: صد هزار مسلمان از شهر «بودی دانگ» میانمار نیز در انتظار رفتن به بنگلادش هستند.

وزیر خارجه بنگلادش طی اطلاعیه در تاریخ 10سپتامبر از کشته شدن 3هزار مسلمان آراکانی خبر داده بود.
گفتنی است درگیری میان بوداییان و مسلمانان میانمار در سال 2012 آغاز شد. در این درگیریها شمار بسیاری که اغلب آنها را مسلمانان تشکیل می‌دادند کشته، صدها خانه و محل کار سوزانده و هزاران نفر به‌دلیل وقایع خشونت‌بار مجبور به ترک این منطقه شدند.

بیشتر بخوانید:
کنگره آمریکا: آنچه در آراکان رخ می‌دهد، مصداق بارز پاکسازی قومی است
کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا جلسه‌یی تحت عنوان «بحران روهینگیا؛ واکنش آمریکا در قبال تراژدی آراکان» به ریاست اد رویس، رئیس این کمیته برگزار کرد و رویس در این جلسه حوادث آراکان را مصداق بارز پاکسازی قومی خواند.

سازمان ملل ارتش میانمار را به پاکسازی قومی متهم کرد
دفتر حقوق‌بشر سازمان ملل‌متحد پس از گفتگو با 65فرد و گروه از مسلمانان راهینگیا در اواسط سپتامبر طی گزارشی اعلام کرد: هدف از حملات نظامی ارتش میانمار به مسلمانان روهینگیا در ایالات آراکان اخراج بدون بازگشت آنها به این مناطق است.
بر اساس این گزارش، حملات ارتش و افراطگرایان مسلح بودایی در ایالات آراکان به هدف ترساندن و ایجاد شوک در دل مسلمانان این ایالات صورت می‌گیرد.
در این گزارش به‌نقل از زید رعدالحسین، کمیسیرعالی حقوق‌بشر سازمان ملل‌متحد آمده است:
علت امتناع دولت میانمار از اعطای حقوق روهینگیا از جمله تابعیت، فریبی برای اخراج بدون امکان بازگشت این مردم است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6cd9366d-d621-4b8c-90fd-dbeffbab292b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات