728 x 90

سناتور تام کاتن‌: برجام یک توافق وحشتناک

سناتور کاتن
سناتور کاتن
سناتور کاتن در مصاحبه با پولیتیکو، با تأکید بر لزوم رد توافق اتمی توسط ترامپ و ضرورت تغییر و اصلاح برجام، گفت: «ما یک فرصت داریم؛ از جمله به این دلیل که برخی از شرکای اروپایی‌مان متوجه هستند که این رئیس‌جمهور خواهان پذیرش این توافق نیست... ؛ آنها اکنون شروع به پذیرش نواقص (برجام) کرده‌اند، در حالی که طی 18ماه بعد از امضای توافق در دوران اوباما، این کار را نمی‌کردند».

سناتور تام کاتن در این مصاحبه برجام را یک توافق وحشتناک نامید و گفت: «هر چقدر هم اتمی‌بودن کره شمالی خطرناک باشد، اتمی‌شدن (رژیم) ایران بسا خطرناک‌تر است و به همین دلیل نمی‌توانیم اجازه بدهیم چنین چیزی اتفاق بیفتد».

لی زلدین عضو کمیتهٴ خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، توافق اتمی را یک توافق بسیار بد و یک‌طرفه دانست و خواهان رد آن توسط ترامپ شد.

وی طی مقاله‌یی در برایت‌بارت نیوز، جلوگیری رژیم از بازرسی از مراکز نظامی‌اش را یکی از نواقص برجام دانست و نوشت: «(رژیم) ایران اجازهٴ ضروری برای دسترسی به تأسیسات نظامی خود را نمی‌دهد... هیچ‌یک از سایر فعالیت‌های بد (رژیم) ایران (نیز) به‌عنوان بخشی از توافق... مطرح نبود و حل نشد... این فعالیت‌های بد بزرگ‌ترین حکومت حامی تروریسم در جهان شامل سرنگون‌کردن دولتهای خارجی و آزمایش غیرقانونی موشکهای بالستیک قاره‌پیماست».

لی زلدین اضافه کرد: «تجاوزات (رژیم) ایران در عراق و سوریه و سایر نقاط، از بعد از اجرای برجام، فقط مسائل را بسیار وخیم‌تر کرده است... . رئیس‌جمهور باید بار مسئولیت را به‌طور کامل بر گردن رژیم ایران بگذارد... یک توافق بهتر ضروری و قابل دسترس بود... زمان آن گذشته است و اکنون زمان یک تغییر مسیر مهم و سازنده‌تر فرا رسیده است».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4dca8359-ddb6-42c0-8604-cd62335d86ae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات