728 x 90

روزنامه وابسته به سپاه: ۳دلیل برای به بن‌بست رسیدن اقتصاد!

صادرات نفت ایران
صادرات نفت ایران
روزنامه حکومتی جوان وابسته به سپاه پاسداران در یادداشتی به بن‌بست اقتصاد رژیم اعتراف کرد. این روزنامه در مطلبی با عنوان «۳دلیل برای به‌ بن‌بست رسیدن اقتصاد» نوشت:‌

«وقتی صحبت از تغییر ساختارها می‌شود، همه بر این باوریم که تغییر الزامی است و اقتصاد باید از درآمدهای منابع هیدروکربنی (نفت و گاز و...) به‌عنوان ماده مخدره‌یی که رخوت در اقتصاد ایجاد کرده رهایی یابد! اما در مقام عمل که می‌رسیم به موانع جدی‌ای برمی‌خوریم که تغییر را سخت و فرصتها را تقریباً نابود می‌کند...

در مثالی دیگر برای حفظ دستاورد کاهش تورم، سیاست پولی خطرناکی را در این سال‌ها اتخاذ کردیم که حاصل آن رکود در بنگاههای خرد و مردمی و موکول کردن تورم و بی‌ارزش شدن پول ملی به آینده بود. سومین مثال نیز حواشی واگذاری سهام‌ عدالت و مدیریت شرکتهای مشمول است. این شاید محکم‌ترین دلیل برای حرکت در مسیر غلط توسعه اقتصادی و رفتن در راه بن‌بست اقتصادی است، چه! اگر این مسیر برخاسته از اهداف سیاسی و حفظ قدرت در یک جناح را اتخاذ نمی‌کردیم، تهدیدات خارجی و عوامل خارجی نیز اثر کمتری بر اقتصاد می‌داشت و خواهد داشت.

... برای خروج از کوچه بن‌بست اقتصاد باید دندانهای پوسیده را هر چه سریعتر یا مداوا کرد یا کشید! هر چند که هیچ کس نباید انتظار بهبود یک شبه وضعیت را داشته باشد».

بیشتر بخوانید:
اعتراف یک کارگزار رژیم به وضعیت وخیم اقتصادی
رحیم حیدری گرداننده بسیج اصناف و بازاریان استان مرکزی به وضعیت وخیم اقتصادی اعتراف کرد و گفت:‌ «مردم شهرستانها شرایط معیشتی سختی را پشت سر می‌گذرانند، به‌دلیل شرایط رکود حاکم بر بازارها، 60درصد صنایع کوچک و متوسط تعطیل و یا نیمه تعطیل هستند.

وی در یک درگیری باندی با حمله به آخوند روحانی گفت:‌ به‌رغم این‌که دولت ادعا می‌کند نرخ تورم کاهش یافته است، اما مردم این کاهش را در جامعه احساس نمی‌کنند.

کارشناس رژیم: تا زمانی که رکود برکشور حاکم است آمارهای افزایش رشد اقتصادی بی‌معناست

محمد قلی یوسفی عضو هیأت علمی دانشگاه علامه روز دوشنبه ۲۰شهریور ۹۶در اعتراف به ورشکستگی اقتصادی رژیم آخوندی گفت:‌ اقتصاد ایران با بحران جدی بیکاری روبه‌رو است بنابراین تأسف آوراست که مسئولان به جای ارائه راهکارهای مناسب برای رفع بیکاری و فقر به‌دنبال اعلام شاخصهایی باشند که در زندگی مردم بی‌معنی و غیرقابل باور است. استنباط مردم از این آمارها تنها توجیه سیاستهای غلط اقتصادی مسئولان به جای اجرای سیاستهای صحیح است. بنده به‌عنوان اقتصاددان متوجه نمی‌شوم مرکز آمار چنین آمار و ارقامی را برای چه کسانی منتشر می‌کنند و اصلاً این آمار برای چه کسانی مهم است چرا که پیش از هر مساله‌ای دولت باید در عمل نشان دهد که در کدام حوزه‌ها رشد اقتصادی داشته‌ایم؟

این کارشناس اقتصادی رژیم با طرح سوالاتی همه ادعاهای حکومت آخوندی را گمراه‌کننده و فریب دهنده توصیف کرد و گفت:‌ «تا زمانی که رکود بر کشور حاکم است آمارهای افزایش رشد اقتصادی معنا ندارد. مسأله مهم این است که آیا افزایش رشد اقتصادی منجر به افزایش اشتغال در کشور شده است؟ آیا درآمد مردم افزایش یافته و رفاه اجتماعی به حدی ارتقاء یافته است که در شان ملت ایران باشد؟ آیا صادرات صنعتی افزایش یافته است؟ اگر هیچ‌کدام از سؤال‌های مطرح شده پاسخی نداشته باشد و سرمایه‌گذاری و تولید در کشور هم‌چنان در رکود و بحران باشد بهتر است مسئولان آمارها را برای خود نگاه دارند چرا که انتشار چنین ارقامی بسیار گمراه‌کننده و فریب دهنده است و باید از انتشار آنها پرهیز کرد».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a782ac96-61d8-43ac-b9c8-2c05f030d1fa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات