728 x 90

زجرکش شدن محمد جراحی پس از پنج سال محرومیت از خدمات پزشکی در زندانهای آخوندی

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
فراخوان به اتحادیه‌های کارگری برای نجات کارگران زندانی و محکوم کردن سیاستهای ضدکارگری آخوندها

کمیسیون کار شورای ملی مقاومت ایران، درگذشت آقای محمد جراحی، ۵۹ساله، فعال حقوق کارگران را به خانواده این فرزند دلیر آذربایجان، به مردم این خطه و به عموم کارگران میهنمان تسلیت می‌گوید و رژیم آخوندی را مسئول مرگ وی می‌داند و خواستار یک تحقیق بی‌طرفانه در این مورد است.

محمد جراحی از اوایل حکومت آخوندها در راه احقاق حقوق کارگران ستمدیده ایران تلاش می‌کرد و به همین خاطر رنج سالها حبس و مرارت در زندانهای رژیم آخوندی را به جان خرید و سرانجام در روز پنجشنبه ۱۳مهرماه ۹۶ بر اثر ابتلا به سرطان تیرویید که به‌خاطر عدم رسیدگیهای پزشکی در زندان وخیم شده بود، درگذشت. مرگ او معنایی جز زجرکش شدن به دست دژخیمان نظام ولایت فقیه ندارد.

بی‌تردید تلاشهای او و کارگران مجاهد و مبارز چون شاهرخ زمانی، غلامرضا خسروی، عبدالرضا رجبی، منصور راد پور و افشین اسانلو در احقاق حقوق کارگران و زحمتکشان به ثمر خواهد نشست و کارگران ایران همراه با رشیدترین فرزندان ایران زمین، رژیم ضدبشری آخوندی را به زباله‌دان تاریخ خواهند فرستاد.

محمد جراحی در ۱۸خرداد ۱۳۹۰ همراه با شاهرخ زمانی از فعالان خستگی‌ناپذیر کارگری در تبریز دستگیر شد و به اتهامهای مسخره «تبلیغات علیه نظام» و «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی»، محکوم شد. او که برای سومین بار دستگیر شده بود، توسط بیدادگاههای رژیم به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد. او در زندان به بیماری تیرویید مبتلا شد و بر اثر محرومیت از درمان بیماری او تبدیل به سرطان شد. حتی زمانی که پیشرفت بیماری روشن شده بود باز هم او را از رسیدگیهای درمانی و فرستادن به بیمارستان در بیرون زندان محروم کردند. تنها یک بار او را با دست‌بند و پابند و توهین و تحقیر و اذیت و آزار بسیار به بیمارستان بردند که او دیگر هرگز به این رفتار ضدانسانی و شکنجه روانی تن نداد. این رفتار لئیمانه به پیشرفت سریع بیماری در او منجر شد که پس از آزادی او دیگر قابل علاج نبود و در کمتر از یک‌سال جان باخت.

کمیسیون کار شورا عموم سندیکاها و اتحادیه‌های کارگری در کشورهای مختلف جهان را به اقدام فوری برای نجات جان کارگران زندانی و محکوم کردن سیاست‌ها و عملکردهای ضدکارگری رژیم آخوندی فرامی‌خواند.

                                    شورای ملی مقاومت ایران- کمیسیون کار
                                               ۱۴مهر ۹۶ (۶اکتبر ۲۰۱۷)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/42b4aeba-9bb6-4715-a671-45f7c5985bdc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات