728 x 90

ترامپ: «آرامش قبل از توفان است»

دونالد ترامپ و ژنرال مک مستر
دونالد ترامپ و ژنرال مک مستر
خبرگزاری رویتر روز جمعه گزارش داد:‌ دونالد ترامپ بعد از بحث در مورد رژیم ایران و کره شمالی با رهبران نظامی آمریکا عکسی با آنها گرفته و این لحظه را «آرامش قبل از توفان» اعلام کرد.

ترامپ روز پنجشنبه بعد از این‌که خبرنگاران در اتاق پذیرایی کاخ سفید برای عکس گرفتن از او و بانوی اول ملینیا ترامپ با رهبران یونیفورم پوش نظامی وهسمرانشان جمع شده بودند گفت: «شما می‌دانید که این نشان‌دهنده چیست؟». او گفت: «شاید آرامش قبل از توفان است».

ترامپ به خبرنگارانی که سؤال می‌کردند، چه توفانی؟ گفت خواهید فهمید.

ترامپ اوایل شب در حالی که با مقامهای ارشد دفاعی در اتاق کابینه نشسته بود در مورد تهدید کره شمالی و ممانعت از دستیابی رژیم ایران به سلاح اتمی صحبت کرده بود.

او گفت: «در کره شمالی هدفمان خلع‌سلاح اتمی است». «ما نمی‌توانیم به این دیکتاتوری اجازه دهیم که کشورمان و متحدان ما را با تلفات غیرقابل تصور تهدید کند. ما آنچه راکه باید انجام دهیم تاکه مانع از واقعه شویم انجام خواهیم داد و باور کنید این کار اگر لازم باشد انجام خواهد شد».

به گزارش خبرگزاری رویتر دونالد ترامپ روز پنجشنبه هم‌چنین سخنان تندی در مورد رژیم ایران کرد و گفت این رژیم به تعهداتش در مورد روح توافقنامه که با قدرتهای جهان برای مهار برنامه اتمی خود بسته بود پابیند نبوده است.

یک مقام ارشد دولت روز پنجشنبه گفت ترامپ انتظار می‌رود به‌زودی عدم تأیید این توافقنامه مهم را اعلام کند.

ترامپ مواضع عالی در دولت خود را با ژنرال‌های نظامی از جمله رئیس ستادش ژنرال بازنشسته جان کلی و مشاور امنیت ملی سپهبد اچ آر مک مستر پر کرده است، مک مستر معمولاً لباس مدنی در کاخ سفید می‌پوشد که برای این جلسه یونیفرم پوشیده بود.

ترامپ بدون اشاره مشخصی به رهبران برای ارائه هر چه سریعتر گزینه‌های نظامی برای مواقع مورد نیاز، فشار آورده است.

او در خلال جلسه در اتاق کابینه گفت: «با پیشروی، از شما انتظار دارم هر چه سریعتر برایم طیفی از گزینه‌های نظامی را برای زمان موردنیاز ارائه کنید. می‌دانم که بوروکراسی دولت کند است اما من روی شما که بر موانع بوروکراسی غلبه کنید حساب می‌کنم».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f1cf6213-e57f-4837-ba8c-2eb45d7dc6ca"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات