728 x 90

آسوشیتدپرس‌: ترامپ هفته آینده اعلام می‌کند توافق اتمی دیگر به نفع آمریکا نیست

بازبينى سياستهاى آمريكا در قبال ايران
بازبينى سياستهاى آمريكا در قبال ايران
آسوشیتدپرس به‌نقل از مقامهای دولت آمریکا خبر داد: انتظار می‌رود دونالد ترامپ در هفته آینده، در سخنرانی خود درباره سیاست ایالات متحده در قبال (رژیم) ایران... اعلام کند که توافق اتمی، دیگر به نفع آمریکا نیست. این در حالی است که ترامپ در ضرب‌الاجل 15 اکتبر باید به کنگره بگوید، آیا (رژیم) ایران از توافق اتمی تبعیت می‌کند یا خیر و آیا این توافق به نفع آمریکا هست یا خیر؟

واشینگتن فری بیکن نیز، نوشت: «انتظار می‌رود ترامپ اعلام کند که (رژیم) ایران توافق اتمی را نقض می‌کند».

هم‌چنین فارین پالیسی نوشت: «عدم تأیید تبعیت (رژیم) ایران (از توافق اتمی) علامت روشنی از تغییر سیاست آمریکا خواهد بود».

خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد: «محور سیاست جدید ‌ترامپ در قبال (رژیم) ایران نام‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی خواهد بود، که آن‌را در همان دسته‌بندی القاعده و داعش قرار خواهد داد... این نام‌گذاری اقدام قابل توجهی محسوب خواهد شد... نام‌گذاری سپاه پاسداران می‌تواند برای شرکتهای خارجی که در پی سرمایه‌گذاری در ایران هستند، مشکل ایجاد کند».

مارک دوبوویتس مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها گفت: «(این نام‌گذاری) به این معنی است که اگر شما در بخش‌های کلیدی اقتصاد با (رژیم) ایران تجارت کنید، با تهدید قابل‌توجه تجارت با یک سازمان تروریستی مواجه خواهید بود».

این گزارش می‌افزاید: «به گفته مقامهای آمریکایی ماه گذشته (میلادی) قبل از شروع مجمع عمومی، ترامپ استراتژی جدید در قبال (رژیم) ایران را تأیید کرد... . این استراتژی یک رویکرد تهاجمی تازه را برای مقابله با تهدیدات (این رژیم)... ترسیم خواهد کرد...»

بلومبرگ هم‌چنین، نوشت: «نام‌گذاری سپاه پاسداران یکی از عناصری است که مقامات دولت (آمریکا) آن‌را رویکرد جامع دولت برای پس‌زدن تجاوزات منطقه‌یی (رژیم) ایران می‌نامند... این (استراتژی) شامل مقابله با شبکه‌های (رژیم) ایران در آمریکای لاتین، برنامه موشکهای بالستیک (این رژیم)، نقض حقوق‌بشر و حمایت این رژیم از تروریسم خواهد بود».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b9e7d2f2-5f59-439f-978a-bf8872aed0f5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات