728 x 90

اهدای نوبل شیمی به‌مناسبت تصویر نگاری زیست مولکولی به سه دانشمند

اهدای نوبل شیمی به سه دانشمند
اهدای نوبل شیمی به سه دانشمند
اهدای جایزه نوبل شیمی به‌طور مشترک به سه دانشمند از کشورهای سوئیس، آمریکا و انگلستان به‌مناسبت تصویر نگاری زیست مولکولی اهدا شد.

آکادمی سلطنتی علوم سوئد روز چهارشنبه 12مهر 96 در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد ژاک دوبوشه، یواکیم فرانک و ریچارد هندرسون به‌طور مشترک و بر اساس تحقیقات مشترک برای بهبود شیوه‌های تصویرنگاری میکروسکوپی در دمای پایین (کریو-الکترون میکروسکوپی) که امکان تصویرنگاری از موجودات و مواد زیستی بسیار کوچک را می‌دهد شایسته دریافت این جایزه بین‌المللی شدند.

بر اساس بیانیه آکادمی سلطنتی سوئد تحقیقات مشترک این سه دانشمند شاخه تصویرنگاری میکروسکوپی را وارد عصر جدیدی کرده است و پژوهشگران اینک می‌توانند زیست-مولکول‌ها را در میانه حرکت آنها تصویربرداری کرده و فرایندهایی را مشاهده کنند که پیش از این امکان دیدن آنها وجود نداشت و این دستاوردی مهم هم برای درک اساسی مواد تشکیل دهنده حیات و هم پیشرفت در زمینه داروسازی است.

خاطر نشان می‌شود که ژاک دو بوشه، ۷۵ساله، استاد دانشگاه لوزان سوئیس و ریچارد هندرسون، پژوهشگر ۷۲ ساله اهل اسکاتلند، استاد دانشگاههای ادینبورگ و کمبریج در انگلستان است و یوآکیم فرانک، ۷۷ساله استاد دانشگاه فرایبورگ در آلمان است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c2bfe002-d551-4ba6-8604-fb6490546bd6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات