728 x 90

در سال جاری تعداد پناهندگان جهان به ۲میلیون نفر افزایش یافت

فیلیپو گراندی نماینده عالی سازمان ملل در امور پناهندگان
فیلیپو گراندی نماینده عالی سازمان ملل در امور پناهندگان
فیلیپو گراندی نماینده عالی سازمان ملل در امور پناهندگان روز سه‌شنبه ۱۱مهرماه ۹۶گفت:‌ تعداد کسانی که در ۲۰۱۶ به اجبار آواره شدند به ۶۵میلیون و ۶۰۰هزار نفر رسید. وی افزود در سال ۲۰۱۷بیش از ۲میلیون نفر به‌عنوان پناهجو از کشور خود گریختند.

کمیسیونر عالی امور پناهندگان سازمان ملل گفت تنها در چند هفته گذشته ۶۵۰هزار پناهجو از سودان جنوبی و ۵۰۰هزار مسلمان روهینگیا از خشونت در میانمار گریخته‌اند.

گراندی افزود: «بستن مرزها و محدود کردن پذیرش پناهجو روشهای محدود پناهندگی اسکان نامحدود در اردوگاههای نامناسب و فشار برای بازگشت زود هنگام همگی متأسفانه افزایش یافته و بیگانه هراسی نیز پناهندگان را هدف قرار داده است. ما شاهد بدتر شدن فضای محافظت شده برای پناهجویان در بسیاری از نقاط جهان از جمله در کشورهای صنعتی در اروپا در استرالیا و ایالات متحده بودیم».

فیلیپو گراندی با ابراز نگرانی گفت نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰هزار پناهجو نیاز به اسکان مجدد در یک کشور سوم دارند ولی انتظار می‌رود امسال تنها کمتر از ۱۰۰هزار محل برای اسکان آنها فراهم شود. او افزود این تنها موضوع اصول و ارزش‌ها نیست مسأله ایجاد ثبات منطقه‌یی و جهانی را هم در بر می‌گیرد. فیلیپو گراندی حفاظت از پناهندگان و مسأله امنیت را اهداف مکملی خواند که باید در کنار هم قرار گیرند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c2d8dbc8-f95b-45b8-99de-2163d39c1bde"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات